ابعاد واقعه 19 ژانویه در دانشگاه پیام نور اردبیل بررسی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر،عصر امروز نشست بصیرتی بررسی ابعاد واقعه 19 ژانویه  به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل و با سخنرانی حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابصارخبر,

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل در ابتدای سخنان خود به بیان تاریخچه 19 ژاویه پرداخت و گفت: 27 سال پیش در دی ماه سال 68  حادثه بزرگی  در مرز ایران و شوروی سابق اتفاق افتاد که منتج به شکل‌گیری حادثه 19 ژانویه شد.

,

حسنی افزود:در پی این حادثه مهار مرزها از دست شوروی خارج شد و هنگامی که مردم متدین آذربایجان این از هم گسیختگی را احساس کردند به طرف مرزهای ایران هجوم  آوردند و با سردادن ندای الله اکبر و لا اله الا الله  در قالب شعار، عشق و احساسات خود را نسبت به ایران و ایرانی ابراز کردند.

,

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای آغاز راه خود انتظار چنین روزهایی را داشت خطرنشان کرد: طبق گزارش مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی ایران نشان می‌داد که مردم  آذربایجان نسبت به ایران و اسلام به شدت  علاقه هستندبطوریکه با ضعف و زوال دولت کمونیستی فرصتی دست داد تا مردم این دیار  عطش  خود را نسبت به بازگشت به اصلیت خود نشان دهند.

,

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل  در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:  کشور مسلمان ایران با گشودن مرزهای خود به روی این ملت، برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد.

,

وی از دانشجویان خواست تا با کسب بصیرت در دنیای کنونی، به فکر ایجاد و تقویت بین مسلمانان باشند چراکه امروز بزرگترین هدف دشمن ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت بین مسلمانان در جهان است.

,

 

,

 

,

 

,
,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
نشست بصیرتی با موضوع بررسی ابعاد واقعه 19 ژانویه با سخنرانی حجت الاسلام حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد