آنکارا: دیگر اصراری بر کناره‌گیری اسد نداریم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، محمد شیمشک، معاون نخست وزیر ترکیه امروز (جمعه) در حاشیه حضورش در اجلاس داووس اظهار داشت: درباره موضعگیری آنکارا درباره بحران سوریه باید بگویم که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مسئول مستقیم مشکلات مردم سوریه است اما ما باید مصلحت‌اندیش باشیم و بر اساس واقعیات موجود گام برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شیمشک افزود:‌ واقعیات در میادین درگیری در سوریه به شکلی ریشه‌ای تغییر کرده و به همین دلیل ترکیه نمی‌تواند به اصرار خود بر حل بحران سوریه بدون اسد ادامه دهد چراکه این امری واقع‌بینانه نیست.

,

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت: هدف از مذاکرات سوریه در آستانه که دوشنبه آغاز می‌شود در درجه اول تثبیت آتش‌بس در سوریه و مشارکت در آغاز گفتگویی مستقیم میان طرف‌های سوری در ژنو است.

,

خبرگزاری نووستی روسیه نیز به نقل از نومان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد:‌ دیگر نمی‌توانیم بر حل بحران سوریه بدون بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) اصرار ورزیم.

,

انتهای پیام

]
معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد، آنکارا حل بحران سوریه بدون بشار اسد، رئیس جمهور این کشور را در شرایط کنونی کاری غیر واقع‌بینانه می‌داند.