توزیع ۳۱۰۰ تن کودهای شیمیایی در کاشمر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهندس سید ابوالقاسم موسوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار 3 هزار و 100 تن انواع کودهای شیمیایی در این شهرستان توزیع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی با بیان اینکه کودهای ازته و فسفاته از بیشترین کودهای توزیع شده بوده است، گفت: 2 هزار و 35 تن کودهای ازته، 315 تن کودهای پتاسه و 750 تن کودهای فسفاته تا کنون توسط اتحادیه تعاونی روستایی، شرکت تعاونی ترشیز 5 و کارگزار بخش خصوصی در بین کشاورزان توزیع شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 100 تن انواع کودشیمیایی در شهرستان توزیع شده است، طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان سال نیز 1400 تن دیگر توزیع  خواهد شد.

,

موسوی ادامه داد: شهرستان کاشمر دارای ماهیت کشاورزی و باغبانی بوده و بایستی کشاورزی در رأس امور شهرستان باشد.

,

وی تصریح کرد: جهادکشاورزی کاشمر از سال 90 با برنامه ریزی های آموزشی و ایجاد مزارع الگویی و ترویجی درصدد تولید محصولات سالم و نهایتاً ارگانیک جهت سبد مصرف کنندگان تولیدات بخش کشاورزی برآمده که تا کنون به نتایج مطلوبی دست پیدا کرده است.

,

مدیر جهادکشاورزی کاشمر گفت: توصیه می شود کشاورزان به منظور مصرف بهینه کودهای شیمیایی و همچنین کاهش هزینه های تولید قبل از کاشت محصولات زراعی و باغی خود با انجام آزمایش خاک و آگاهی از میزان نیاز زمین زراعی و کشاورزی خود، با آگاهی کامل اقدام به کوددهی و کاشت محصولات خود کنند.

,

انتهای پیام/

]
به منظور تأمین کود مورد نیاز کشاورزان کاشمر توزیع انواع کودهای شیمیایی در این شهرستان از ابتدای سال آغاز شده است.