تذکر دادستان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به برخی مصاحبه‌ها/روال نادرست انتشار وقایع مجرمانه در رسانه‌های استان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس مهرداد کرمی با اشاره به وظایف خطیر رسانه‌ها در جامعه اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی از کارها و اقدامات در جامعه، مبحث مهم و کارسازی است که رسانه‌ها وظیفه انجام آن را بر عهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این مسؤول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کنار این وظایف باید رسانه‌ها طبق قانون مطبوعات و همچنین با در نظر گرفتن مصالح جامعه رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

,

وی با بیان اثرگذاری کار رسانه‌ها و مطبوعات در جامعه تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد برای عبور از محرومیت‌ها و در راستای کمک به رفع مشکلات نیاز به همکاری و همراهی رسانه‌ها دارد.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ارتباط بسیار خوبی که میان دستگاه قضایی و اصحاب رسانه و مطبوعات در استان وجود دارد تصریح کرد: رسانه‌ها در راستای کمک به استان همواره تذکرات لازم را به کار بسته‌اند.

,

کرمی با اشاره به این که راهنمایی‌هایی گاه از سوی همکاران ما به اهالی رسانه داده می‌شود تماماً برای جلوگیری و پیشگیری از مشکلات است، خاطرنشان کرد: امیدواریم از این پس نیز مطبوعات استان همانند گذشته با رعایت قانون در راه اعتلای استان قدم بردارند.

,

کرمی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه اهالی مطبوعات باید به مطلبی مهم توجه داشته باشند، اظهار کرد: قابل توجه تمامی رسانه‌های استان نشریات مکتوب و سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی استان، مطابق ماده 91 قانون آیین دادرسی کیفری تحقیقات مقدماتی در پرونده‌ها، وقایع و حوادث کیفری و جزایی محرمانه بوده و افشای آن جرم محسوب و دارای مجازات است.

,

وی گفت: به اطلاع اهالی محترم رسانه در استان می‌رسانیم که درج هرگونه خبر و اطلاع‌رسانی عمومی وقایع مجرمانه در نشریات و سایت‌های خبری و همچنین شبکه‌های اجتماعی بدون اطلاع مقامات قضایی استان مورد پیگرد و تعقیب قضایی قرار می‌گیرد بدیهی است سایت‌ها و نشریاتی نیز که اقدام به درج این گونه وقایع از زبان هر شخصی به غیر از مقامات قضایی کنند مورد تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

,

کرمی افزود: تأکید می‌کنیم با توجه به اینکه  برخی مصاحبه‌ها روند صحیح انجام تحقیقات پرونده‌ها را مختل می‌کنند و نظر به ضرورت حفظ آبروی طرفین پرونده از این پس از درج هرگونه خبر، تحلیل و اطلاع‌رسانی عمومی خودداری شود.

,

وی متذکر شد: چنانچه مطابق قانون در جایی ضرورت داشته باشد مقامات قضایی استان اطلاع‌رسانی لازم را خواهند داشت.

,

مدعی‌العموم کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجددا تاکید می‌کنیم که نقل قول از هیچ مقامی به جز مقامات قضایی از رسانه‌ها در چنین مواردی پذیرفته نخواهد بود.

,

وی با تذکر به برخی رسانه‌ها که مطالبی را انتشار می‌دهند و سپس به دلیل انتشار همین مطالب در سایر رسانه‌ها خود را مبرا از خطا می‌دانند تصریح کرد: صحبت‌های از این دست که ما از فلان سایت برداشتیم یا اولین بار در فلان سایت درج شده قابل قبول نبوده و رافع مسؤولیت مدیر سایت نخواهد بود./فارس

,

انتهای پیام/

]
دادستان عمومی و انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، نسبت به روال نادرست انتشار وقایع مجرمانه در رسانه‌های استان تذکر داد.