به اسطوره شدن در کشتی فکر میکنم/حجاب به ما احساس غرور و امنیت می دهد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشکات برین زنان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، افرادی که مسوولیت خطیر تربیت نسل آینده ایران را به عهده دارند. روند توسعه زندگی شهری و تغییر الگوهای حرکتی روزانه و در نتیجه کاهش فعالیت های حرکتی به ویژه در بانوان، اندام ها و عضلات آنان را تحت تأثیر و خطر جدی کم تحرکی و ضعف های جسمانی قرار داده است. برای پیشگیری از چنین عارضه ای یا مقابله با آن، ایجاد جاذبه ها و امکانات لازم برای همگانی کردن ورزش در بین بانوان، از ابزارهای کارآمد در این زمینه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشکات برین,

مشکلات اساسی در عدم گسترش ورزش های همگانی در سطح بانوان کشور، ناشی از کمبود فضاهای ورزشی ویژه بانوان، عدم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه از سوی مسؤولان و رسانه های گروهی، کمبود نیروهای کارآزموده و با تجربه در زمینه آموزش رشته های مختلف ورزش های همگانی به بانوان، دسترسی نداشتن به فضاهای ورزشی عمومی و گران بودن آنهاست.





قابلیت چهارمحال و بختیاری برای تبدیل شدن به قطب گراپ کشور


عاطفه ریاحی اشکفتکی قهرمان مسابقات جهانی گراپلینگ در بلاروس در مصاحبه اختصاصی با مشکات برین گفت: متولد۱۳۷۰ دان دو تکواندو لیسانس تربیت بدنی هستم 3 ساله حرفه ای کشتی گراپلینگ کار میکنم که سال ۹۴مقام اول وزن منفی۷۱کشوری را کسب کردم و وارد تیم ملی کشتی کشور شدم.

کلاً سه سال هست که به طور رسمی زیر نظر فدراسیون کشتی برگزار می شود ان شاءالله استان ما قطب گراپ خواهد شد بزودی چرا که در این زمینه فوق العاده قوی هستیم.

ریاحی با اشاره به سوابق ورزشی خود افزود: در مسابقات استانی گراپلینگ اول ، سه سال پشت سر هم و پرتاب دیسک دو سال مقام اول را کسب و در مسابقات جهانی به میزبانی کشور بلاروس توانستم مقام سوم جهانی را از ان خود کنم و توانستم عنوان برترین بانوی کشتی های سنتی در سال ۹۵را ب نام خودم ثبت کنم.






تنهای تنها تمام این مسیرهای پر فراز و نشیب را به سختی طی کردم


وی تاکید کرد: متاسفانه ورزش استان ما همیشه چالش های فراوانی از جمله کمبود بودجه رسیدگی مسئولین و ...را دارد . در این زمینه هیچگونه کمکی به بنده نشد و تنهای تنها تمام این مسیرهای پر فراز و نشیب را به سختی طی کردم تا تو به این مقام دست پیدا کنم .


وی برخی ناهماهنگی‌ها و هزینه‌های بالای تمرین را از جمله مشکلاتی دانست که بر سر راه این رشته وجود دارد و گفت: نه تنها در مسیر من که در مسیر همه ورزشکاران رشته گراپلینگ وجود دارد و این درحالی است که در چهارمحال و بختیاری استعدادهای بسیاری وجود دارد و این استان می‌تواند در این رشته در سطح کشور و حتی در سطح جهان حرف برای گفتن داشته باشد و استان ما ورزشکارانی دارد که می توانند در این رشته نابغه شوند چراکه قدرت بدنی و جسمانی ورزشکاران استان حرف اول را در کشور می زند؛ البته این موضوع نیازمند همت مسئولین و کشف استعدادها دارد.

مشکل دیگری که برای هر ورزشکاری وجود دارد و دغدغه هر ورزشکاری چه خانم و چه آقا وجود دارد بحث آینده شغلی افراد است و ورزشکارانی که ورزش حرفه ای انجام می دهد اصولاً شغل ندارد و این مشکل اساسی ورزشکاران است.


ریاحی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه تمرین دارد تصریح کرد: شخص من همیشه تنها برای تمرین دو مجبور بودم به جاده بالای پارک بروم چون پیست سالن تختی وضعیت بسیار نامناسبی دارد و بیشتر باعث آسیب ورزشکار است. برای تمرین بدنسازی و کشتی  هم باشگاه های بیرون هزینه میکردم و مسیر من از شهر دور هست. همیشه هزینه های زیادی را متحمل میشوم و این موضوع برای کسی که کسب درآمد نمیکند مشکلات فراوانی دارد.

با وجود تمام این مشکلات من دست از تلاش بر نمیدارم و ادامه میدهم تا افتخاری باشم برای استان و کشور عزیزم ایران به امید توجه بیشتر مسئولین محترم استان و توکل بر خدای همیشه حاظر و ناظر.





به اسطوره شدن در کشتی  فکر میکنم

بانوی اول گراپلینگ ایران گفت: رشته ما خیلی جذاب می باشد .مربی خانم کم داریم ان شاءالله در آینده نزدیک با برگزاری دوره های مربی گری در سطح وسیع تری همه فعالیت کنند در این رشته. فدراسیون بسیار قوی عمل میکند برای اردوهای تیم ملی مربی از کشور لهستان دعوت کردند .دوره های مربی گری و داوری  برگزار کردند .در کل دارند تلاشش می کنند. آقای خادم و خانم منظمی نائب رئیس فدراسیون واقعا دارند زحمت می کشند که این رشته سنتی هر چه زودتر جا بیفتد.

از استاد محمدی نماینده گراپ از کشور امریکا و رئیس این سبک در استان واقعا کمال تشکر را دارم که با راهنمایی هایشان واقعا کمک کردند.


وی با اشاره به برنامه هایی که در آینده برای ادامه این ورزش دارد تاکید کرد: من تازه راهم را در این رشته پیدا کردم و تازمانی که بدنم یاری کنه به صورت حرفه ای ادامه می دهم  و به اسطوره شدن در کشتی  فکر میکنم.

تا قبل از این سه سال که گراپ وارد ایران بشود کشتی برای هر خانم ورزشکاری فقط یک آرزو و رویا بود ولی الان خانمهای ایران در این زمان کم در سطح جهانی  رقابت میکنند من از تمام مسئولین فدراسیون کمال تشکر را دارم واقعا زحمت کشیدند.





حجاب به ما احساس غرور و امنیت می دهد


قهرمان مسابقات جهانی گراپلینگ بلاروس تاکید کرد: من با ورزش زندگی میکنم روزی که ورزش نکنم زندگی برام بی معناست .ورزش همیشه باعث شده آدمی مهربان و خوش اخلاق و همیشه سر حال باشم و در سختی ها و مشکلات زندگی تحمل بالایی داشته باشم. نتوانستن و نشدن برایم معنای ندارد. همیشه مشکلات به چشمم کوچک بوده  و اعتقاد دارم سختیهایی که در این مسیر تحمل کردیم باعث شده استقامت بالایی داشته باشم.

وی نقش خانواده در حمایت از ورزشکاران را اساسی دانست و گفت: خانواده ام نیز ورزشی و علاقه مند به ورزش هستند اما نه در حد حرفه ای برای حفظ ظاهر مناسب و سلامتی حتما ورزش می کنند.


به دلیل مسلمان بودن و اعتقاد داشتن حجاب را در میادین ورزشی رعایت می کنیم و بانوان ورزشکار ما به حجاب اعتقاد دارند و رعایت می کنند و نه تنها آن را مانع نمیدانند بلکه در میادین ورزشی خوش می درخشند و حجاب به ما احساس غرور و امنیت می دهد.





انتهای پیام/1020ج
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
, مشکات برین,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
 
]
بانوی اول گراپلینگ ایران و قهرمان مسابقات جهانی گراپلینگ در بلاروس گفت: علی رقم تمام مشکلات و کمبودها من تازه راهم را در این رشته پیدا کردم و تازمانی که بدنم یاری کند به صورت حرفه ای ادامه می دهم و به اسطوره شدن در کشتی فکر میکنم.