چه عاملی باعث برند شدن پلاسکو شده است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "مهدی نقوی" کارشناس مسائل بازرگانی و اقتصادی در یادداشتی تحت عنوان" چه عاملی باعث برند شدن پلاسکو شده است! " نوشت: شاید تا به حال برای هیچ کس اسم مرکز خرید "پلاسکو" شناخته شده نبود ولی زمانی "پلاسکو" به برند ملی و بین المللی بدل می گردد که به دلیل کهولت سن در پایان عمرش با خاک یکسان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

پلاسکو که روزی در شهر تهران برای خودش نماد سرمایه داری و جزو اولین و بهترین مراکز خرید در زمان خودش بود، به مرور زمان با وجود برج ها و مراکز خرید شیک تر نام "پلاسکو" بین مراکز خرید جدید پنهان شده و دیگر کمتر کسی خبر از مرکز خرید "پلاسکو" را می گرفت.

,

مرکز خرید "پلاسکو" برندی است که روزهایی، مشتریانش قشر سرمایه دار بود و بعد سطح متوسط جامعه و حال دیگر نیازی به مشتری ندارد، و در حال حاضر، این مجتمع با خاک یکسان شده و دیگر پلاسکویی وجود ندارد.

,

پلاسکویی که ۵ دهه از عمرش می گذشت حالا تبدیل به برندی در سطح ملی و بین المللی شده  است، پلاسکویی که مرگش باعث برند شدن آن شده است، نه محصولاتش، نه کیفیتش، نه قیمتش و نه تبلیغاتش و نه سن بالایش و ...  این موارد دخلی به برند شدن پلاسکو نقشی نداشته است.

برندی که دیگر هیچ تاثیری در جذب مشتری جدید و حفظ مشتری ندارد، برندی که دیگر هیچ تاثیری هم در افزایش فروش محصولات نخواهد داشت. چون پلاسکویی وجود ندارد.

حال پلاسکو بعد از ۵۰ سال به عنوان یک برند ملی و بین المللی شناخته شده است و تداعی کننده آواریست که جان اتش نشانهای عزیز را گرفته است، ضرر و زیان های مادی برای صاحبان بنگاه اقتصادی، نگرانی و دلهره و عدم آسایش برای خانواده های داغ دیده، عدم آرامش برای صاحبان بنگاه های ورشکسته پلاسکو و ... تنها نتیجه برند شدن پلاسکو پس از گذشت 50 سال بوده است.

,
,
,
,
,

حال برند پلاسکو بعد از ۵ دهه فعالیت در حوزه اقتصادی فقط اسم آن باقی مانده است و با خاطره ایی که تا سالهای سال برای هیچ کسی فراموش نخواهد شد.

,

پس مرگ پلاسکو باعث برند شدن پلاسکو شده.

,

انتهای پیام/

]
وقتی حرف از تبدیل مارک به برند میشود اکثر کارشناسان علم بازاریابی اعلام میکنند که حداقل زمان برای آن ۵ یا ۱۰ سال هست که یک مارک به برند تبدیل شود ولی استثنائاتی هم وجود دارد مثل پلاسکو.