مرغداری «۲۰ هزار قطعه‌ای» همزمان با دهه فجر در بانه افتتاح می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادرزاده در گفت‌وگو با آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال از یک واحد مرغداری با ظرفیت 20 هزار قطعه در «روستای انجیله» از توابع "بخش ننور بانه" بهره‌برداری خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر،,

وی گفت: با بهره‌برداری از این واحد مرغداری برای 4 نفر بصورت مستقیم  و 7 نفر هم بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود و تعداد مرغداری‌های شهرستان بانه به 77 واحد افزایش خواهد یافت.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گوشت سفید در این واحدها طی هر دوره یک میلیون و 544 هزار و 500 قطعه بوده، تصریح کرد: «شهرستان بانه» بعد از شهرهای سقز، سنندج و مریوان مقام چهارم تولید گوشت سفید را در استان دارد.

,

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای این واحد مرغداری گفت: برای بهره‌برداری از این واحد اعتباری بیش از 700 میلیون تومان احداث شده که 400 میلیون تومان آن از طریق اعطای تسهیلات بانکی و بیش از 300 میلیون تومان آن نیز آورده شخصی سرمایه‌گذار است.

,

قادرزاده افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از مرغداری‌های شهرستان بانه مجهز به سیستم گرمایشی گاز هستند که سالانه سهم بسزایی در مصرف نفت سفید و نفت گاز از این طریق صرفه جویی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از افتتاح یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در بخش ننور این شهرستان همزمان با دهه مبارک فجر امسال خبر داد.