70 درصد ساختمان‌های یزد فاقد سیستم ایمنی هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، رییس شورای شهر یزد با بیان اینکه ساختمان‌های یزد در برابر آتش‌سوزی ایمن نیستند، ‌گفت: انبوه‌سازان ساختمان‌های یزد حادثه ساختمان پلاسکو را عبرت خود قرار دهند و نسبت به رعایت مسائل ایمنی جدی بوده و  ودر راستای استانداردهای لازم مسائل طبیعی و غیر طبیعی اقدام نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حجت الاسلام عباس زارع با تأکید بر اینکه 70 درصد ساختمان‌ها در یزد از جهت سیستم ایمنی دچار مشکل هستند، اظهار کرد: علی‌رغم اخطارهای مکرر سازمان شهرداری به ساختمان‌های جدید الحداث هنوز نسبت به ایمن سازی این‌گونه ساختمان‌ها اقدامی انجام نشده است.

,

وی با اشاره به ایمن نبودن ابنیه‌ها و بافت‌های تاریخی سطح شهر یزد، خاطرنشان کرد: بازارهای سنتی شهر یزد به هیچ عنوان در برابر تهدیدات طبیعی وغیر طبیعی ایمن نیستند؛ بنابراین باید در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

,

زارع با تأکید بر اینکه مجتمع‌های تجاری باید مجهز به وسایل ایمنی اتوماتیک باشند، اذعان کرد: از مسئولین خواستاریم که نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌ها برای اطفاء حریق اقدام کنند و همچنین از شهردار هم خواستاریم که نسبت به این اقدام پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

,

رئیس شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: مجتمع باران واقع در میدان امام حسین و مجتمع آرمان واقع در میدان امام علی علاوه‌بر اینکه فاقد سیستم ایمنی هستند، امکان حضور ماشین آتش نشانی برای اطفاء حریق در این مجتمع‌ها وجود ندارد.

,

وی افزود: ساختمان‌های جدید الحداث باید دارای مجوز از سوی سازمان آتش نشانی و مجهز به سیستم اطفاء حریق باشند تا در برابر تهدیدات مقاوم باشند.

,

این مسئول با اشاره به قدمت بالای ساختمان پلاسکوی تهران، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه از سوی شهرداری تهران چندین بار به این ساختمان تذکر داده بود اما مسائل ایمنی آتش سوزی رعایت نشده بوده و این فاجعه به بار آمده است.

,

زارع با بیان اینکه حادثه تلخ و ویرانگر پلاسمای تهران بیدار باش برای ماست، خاطرنشان کرد: این حادثه تلخ  تلنگر و زنگ خطری برای کل کشور است و صد در صد یزد هم از این خطر استثنا نیست؛ لذا مسئولین باید چاره اندیشی کنند تا ایمنی ساختمان‌‎ها را جدی گرفته و از وضعیت ناگوار ساختمان‌ها جلوگیری نمایند.

,

وی تأکید کرد: آنچه لازم است، تمهیداتی به منظور کاهش خطر‌پذیری پیش از وقوع حوادث و همچنین افزایش سطح فرهنگ، ایمنی و آگاهی شهروندان در برابر حوادث غیرمترقبه است و اینجاست که نقش مدیریت، ارگانهای اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد به منظور توانمند سازی شهروندان برای پیشگیری و آماده مقابله با تهدیدات طبیعی وغیر طبیعی پر رنگ‌تر می‌شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
رئیس شورای شهر یزد با تأکید بر اینکه 70 درصد ساختمان‌ها در یزد از جهت سیستم ایمنی دچار مشکل هستند، اظهار کرد: علی‌رغم اخطارهای مکرر سازمان شهرداری به ساختمان‌های جدید الحداث هنوز نسبت به ایمن سازی این‌گونه ساختمان‌ها اقدامی انجام نشده است.