مسئولین بدانند که افزایش بدحجابی در قم ،بی حرمتی به بانوی کرامت است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان قم،حجاب برترین پوشش مسلمانان است که موجب می‌شود نامحرمان و کسانی که تفکراتشان، تفکر شیطانی است نتوانند به مقاصد خویش دست یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

بر اساس منابع تاریخی، شهر قم مدت ها پیش از ظهور اسلام وجود داشته و از شهرهاى آباد ایران بوده است و از طرفی با توجه به وجود آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و امام زادگان مدفون شده در شهر و همچنین مسجد مقدس جمکران از اهمیت زیارتی و معنوی بسیاری برخوردار است.

,

. نام شهر قم از سال های قبل در اذهان عموم همه شهرهای ایران، تداعی گر مرکز علم و حجاب اسلامی بود و کسی از این شهر توقع بدحجابی را نداشت اما در سال های اخیر شاهد رواج بدحجابی به خصوص در ادارات و مراکز دولتی و غیر دولتی هستیم و حتی حضور زنان بدحجاب در کنسرت هایی دور از شآن مقدس قم موجب نگرانی و واکنش علما و مراجع شده است که به هیچ وجه زیبنده شهر مقدس قم نیست.

,

, ,

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرنگار  زنان قم،  با اشاره به نگرانی علما  و مراجع نسبت به بدحجابی در مراکز دولتی و غیر دولتی  در قم اظهار داشت: متأسفانه برخی مسئولین ادارات، شرکت ها و واحدهای مستقر در قم برای شهر و تقدس حضرت فاطمه معصومه(س) که در شهر قم مدفون شده اند و مایه افتخار مردم و مسئولین این شهر و کشور می باشند احترامی قائل نیستند.

, زنان قم,

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) حرمتی دارند که در درجه اول باید از سوی مسئولین دولتی و غیر دولتی رعایت شود و بعد با الگو قرار دادن این بانوی گرامی برای همه بانوان به خصوص آن هایی که در ادارات ، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی مشغول کار هستند، به نوعی حرمت گذاری شود.

,

رجبی با اشاره به نقش برجسته حضرت فاطمه معصومه(س) در پایبندی به ارزش های دینی افزود: بانوانی که در ادارات و اجتماع همواره حضور دارند، می توانند اثرات مثبت و منفی زیادی بر روی جامعه داشته باشند و متأسفانه اعتقاد راسخ برخی مسئولان نسبت به ارزش های دینی و به خصوص حجاب و عفاف ضعیف است .

,

, ,

وی اضافه کرد: مسئولین در سطح استان نه تدبیری در پوشش حجاب کامل و حجاب مطلوب شهر انجام می دهند و نه در عمل اقدام شایسته ای به کار می برند.

,

عضو جامعه مدرسین افزود: مسئولین در نهادهای نظارتی، فرهنگی و انتظامی باید نسبت به مشکل بزرگ بدحجابی در شهر و مراکز دولتی و غیر دولتی اهتمام لازم بورزند.

,

وی با بیان اینکه در دانشگاهها و اماکن عمومی شهر مقدس قم شاهد برخی ناهنجاری های عفاف و حجاب هستیم، افزود: مسئولین فرهنگی ، نظارتی و همچنین مسئولین نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای قم باید موضوع بدحجابی را جدی بگیرند و هم از نظر مقررات و سیاست گذاری ها و هم از نظر مراقبت و نظارت و تذکری که منکر است و امر به معروف که یکی از فرائض مهم اسلامی می باشد در این مسئله پیاده شود.

,

, ,

 

,

رجبی در پایان افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان در مقابله با بدحجابی که زیبنده این شهر مقدس نیست به مرور از ناهنجاری های موجود کاسته شود و روزی شاهد باشیم که بانوانی در ادارات با رعایت شأن نظام جمهوری اسلامی در شهر مقدس قم و بانوی کرامت حضور دارند.

,

انتهای پیام/

]
عضو جامعه مدرسین قم گفت: بانوانی که در ادارات و اجتماع همواره حضور دارند، می توانند اثرات مثبت و منفی زیادی بر روی جامعه داشته باشند و متأسفانه اعتقاد راسخ برخی مسئولان نسبت به ارزش های دینی و به خصوص حجاب و عفاف ضعیف است.