فعالیت کانون‌های اجتماعی محلات تهران منطبق با منویات رهبری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ، مجتبی عبدالهی ظهر امروز در جمع شورایاران و مدیران محله منطقه ۲۰ به تحقق کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران اشاره کرد و گفت: برنامه‌های کانون‌ها و خانه‌های سراهای محله شهر تهران منطبق با منویات رهبری است و فعالیت در این حوزه موجب کاهش دغدغه‌های ایشان می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی با بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین رویکردهای اجتماع محور شهرداری تهران در یک دهه گذشته کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران بوده است که با بررسی پروژه‌های اجرا شده در مناطق جنوبی، شاهد تحقق این رویکرد مهم هستیم.

,

شهردار منطقه ۲۰ تهران، توسعه بزرگراه امام علی(ع) و خط ۶ مترو در منطقه ۲۰ را نمونه هایی از مهمترین پروژه های این منطقه جنوبی برشمرد و گفت: برای هر یک کیلومتر احداث مترو، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.

,

وی تصریح کرد: منطقه ۲۰ به عنوان قبله تهران از مناطق ویژه پایتخت محسوب می شود و تحت حمایت های همه جانبه از سوی مدیریت شهری تهران است.

,

عبدالهی در ادامه گفت: ایجاد قرارگاه های فرهنگی، تحکیم بنیان خانواده، مبارزه با فساد اخلاقی، رسیدگی به حاشیه نشینی و نقاط بحرانی شهرها از مهمترین موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که با زمینه های فعالیت کانون ها و خانه های سراهای محلات ۳۵۴ گانه شهر تهران همخوانی دارند.

,

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت های اثرگذار خانه ها و کانون های اجتماعی محلات موجب کاهش دغدغه های رهبری می شود، گفت: شورایاران، مدیران محله و هیئت امنای محلات حکم ریش سفیدان هر محله را دارند که با احساس مسئولیت در قبال شهروندان می توانند در رفع مشکلات خانواده های آسیب پذیر موثر عمل کنند.

,

, , , ,

تاکید بر محوریت مساجد در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

,

عبدالهی به محوریت مساجد در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مسائل ارزشی جامعه ما از مساجد و پایگاه های مذهبی نشات گرفته اند، تمام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی با رویکرد مسجد محوری برنامه ریزی شده است.

,

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت طرح جهاد مهربانی در خصوص حمایت از اقشار کم برخوردار، به تشریح وظایف و دستورالعمل های اجرایی مدیریت محله پرداخت.

,

سید احمد صفوی شهردار منطقه ۲۰ نیز با ارائه گزارش عملکرد یک دهه گذشته این منطقه، به رشد و توسعه فعالیت های اجتماعی و زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت در این عرصه اشاره کرد و گفت: کمک به مساجد در قالب ساخت و بهسازی این مراکز مذهبی، به عنوان پایگاه های موثر محلات همواره در دستور کار مدیریت شهری منطقه ۲۰ بوده است.

,

صفوی ادامه داد: دو مسجد تازه ساخت، به بهره برداری رسیده است و دو مورد دیگر نیز در دست اجراست.

,

وی یادآور شد: شهربانو، ری شناسی، مرکز آموزش گل و گیاه، مددسرای بهاران، دروازه ری، سراهای محله از جمله مراکز فرهنگی است که در یک دهه اخیر احداث شده و مورد استفاده شهروندان است.

,

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه بعد از توسعه های اقتصادی، خدماتی، رفاهی، جامعه نیازمند توسعه اجتماعی و فرهنگی بود، گفت: با اجرای پروژه های فرهنگی در یک دهه اخیر، زیرساخت های لازم برای فعالیت های اجتماعی به خوبی فراهم شده است.

,

جلسه ارزیابی مصوبه های نظارت ستادی منطقه ۲۰ که با حضور معاون اجتماعی شهردار تهران و هیئت همراه، شهردار منطقه ۲۰ و مدیران ارشد این منطقه، شورایاران، مدیران محلات ۲۰ گانه، فعالان اجتماعی و روحانیون شهرری، رئیس بنیاد شهید شهرری، فرمانده سپاه جنوب تهران در سالن شهید تهرانی مقدم برگزار شد با نقطه نظرات شورایاران و مدیران محله این منطقه پایان گرفت.

,

انتهای پیام/

]
معاون شهردار تهران، به تحقق کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران اشاره کرد و گفت: برنامه‌های کانون‌ها و خانه‌های سراهای محله شهر تهران منطبق با منویات رهبری است و فعالیت در این حوزه موجب کاهش دغدغه‌های ایشان می‌شود.