پرداخت یارانه تولید کشمش به کشاورزان و باغداران
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انعکاس بناب، حسین غفاری صبح امروز در جلسه بررسی ابعاد سرمایه گزاری در بخش خشکبار و گیاهان دارویی شهرستان با اشاره به پیشرفت های جهانی در حیطه صنایع کشاورزی، گفت: ما اگر به تجربه های جهانی و صنایع کشاورزی کشور های پیشرفته توجه و از آنها استفاده کنیم، هم فرصت شغلی زیادی برای مردم به وجود می آوریم و هم در بخش کشاورزی پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب,

وی افزود: بعد از بخش کشاورزی، صنایع کشاورزی است که باعث پیشرفت اقتصادی این کشور ها و باعث پایداری کشاورزی میشود، راه حل هایی را که در این کشور ها برای این کار در نظر گرفته اند، میتواند برای ما تلنگری باشد که درصد صنایع کشاورزی را بالا ببریم، مسیر تجربه جهان نشان می دهد که علاوه بر نیاز شدید به کشاورزی ما نیاز به صنایع کشاورزی داریم.

,

غفاری، گفت: ما باید با در پیش رو گرفتن اقتصاد مقاومتی، در مقابل باران تنش های مقاومت، کاری انجام دهیم که این اقدام متحیرانه را به نحو احسن پیش ببریم، از هرفرصت شغلی نهایت استفاده را بکنیم.

,

وی با بیان اینکه نسبت بخش کشاورزی و صنایع بازرگانی در آمریکا یک به سیزده است، گفت: این در حالیست که نسبت کشاورزی به صنایع تبدیل مصرف خدمات در ایران ۹/۵ به ۲۳/۵ است، ما باید فاصله را در بخش کشاورزی کم کنیم، و حداقل به اندازه آفریقای جنوبی یعنی یک به چهار برسانیم.

,

این مدیر استانی، افزود: تاکنون انگور بناب و صنایع تبدیلی آن در این شهرستان، خوب پیش رفته است.

,

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان به پتانسیل های سرمایه گذاری این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از سسرمایه گذاران این شهرستان، پیشنهاد خرید یا اجاره یکی از محل های کارخانه ای شهرستان عجب شیر را داد که اگر این پیشنهاد عملی گردد، به تعداد ظرفیت اشتغال در این منطقه ۵۰ نفر به صورت اشتغال مستقیم می افزاید.

,

غفاری همچنین گفت: روزانه ۱۵ تن شیر در بناب جمع آوری میشود که ۶۰ درصد درآمد از این شیر را بازاری میبرد و ۴۰ درصد این مقدار به دست دامدار میرسد.

,

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه بزرگ لبنیاتی در استان، گفت: یا ایجاد این کارخانه ۷۰ درصد از این درآمد به دامدار و ۳۰درصد درآمد به بازاری تعلق می گیرد.

,

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان در رابطه با افزایش مبلغ یارانه تعلقی به کشمش، گفت: یارانه ای که قبلا به کشاورز برای کشمش تعلق می گرفت ۲۰۰ تومان بود که اخیرا طی مصوبات دولت این یارانه به ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

,

وی با تاکید بر قدرت صادرات شهرستان بناب در صادر کشمش از ایران به کشور های دیگر، گفت: شهرستان بناب در حال حاضر، یک سوم الی یک چهارم صادرات کشمش به کشور های دیگر را برعهده دارد، که این نشان دهنده این است بناب جزو شهرستان های پیشرو در اقتصاد مقاومتی است.

,

عفاری با اشاره به درآمد کشمش در بناب گفت: اگر هر کیلو را ۶۰۰۰ تومان حساب کنیم ۲۱۰۰ میلیارد تومان این محصول درآمد خواهد داشت، که وزنه خوبی برای درآمد کشور است.

,

این مدیر استانی در خاتمه افزود: برای تولید شیره انگور و صادرات آن نیاز به سرمایه گذار وارد بر این عرصه داریم که تخصص و پشتکار لازم در این مورد را دارا باشد و باید از این سرمایه گزار حمایت کنیم تا بتوانیم این محصول را نیز به کشورر های دیگر صادر نماییم.

,

, ,

ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با انتقاد از بالا بودن بهای تمام شده محصولات کشاورزی گفت: اینکه این هزینه ها در کشور ما بیشتر از کشورهای رقیب در جهان میباشد، تهدید بزرگی به صادرات این کشور است و میتواند آسیب بزرگی به صادرات ما بزند.
اعزازی گفت: طریقه تولید نامناسب، فرآوری و بسته بندی از مهمترین مشکلات تولیدات صنایع کشاورزی و در بالا رفتن قیمت تمام شده است.
وی  با اشاره به افزایش روند به وجود آمدن تکنولوژی های جدید و مدرن گفت: اگر سیستم ها و ماشین های این صنایع را به روز نکنیم، در مقابل بسته بندی و تامین نیاز های کشور های جهانی عاجز خواهیم ماند.

,
,
,

نماینده بناب ادامه داد: جهت حضور در بازارهای جهانی و رقابت تاثیر گذار باید صنایع تبدیلی و تولیدی خود را مجهز و پیشرفته تر سازیم.

,
, ,

ولی اله فرج الهی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بزرگ شهرستان بناب، گفت: سالانه بیش از ۸۰ هزار تن انگور دربناب تولید میشود که توسط خود مردم بناب تبدیل به کشمش میشود .
فرماندار با تاکید بر ضرورت توجه به بخش صنایع تبدیلی ، گفت : یکی از مصداق های اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت های داخلی است ، افزود : بنیاد برکت در نظر دارد در این شهرستان سرمایه گذاری کند که دو پیشنهاد در این خصوص یکی در بحث صنایع تبدیل و تغییر الگوی کشت ، و دیگری در صنایع پایین دستی پتروشیمی داده شده است .
وی از مدیران ادارات خواست تا با تمام توان بعد از جمع بندی در جهت پیشبرد این طرح ها تمام تلاش خود را بکنند.
فرج الهی به درصد یارانه باغداران اشاره کرد، و گفت: دولت در جهت حمایت از صنایع تبدیلی و کشاورزان در هر کلیو ۵ هزار ریال یارانه کشمش به کشاورزان پرداخت میکند.
وی تاکید کرد : این یارانه باید به دست خود کشاورزان برسد.

,
,
,
,
,

, ,

, ,

, ,

امین چالاکی/۹۵/۷۵۹۲۵/۰۱

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
مدیر کل تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی از پرداخت 500 تومانی یارانه کشمش برای هر کیلو به کشاورزان و باغداران خبر داد.