هدف پدافندغیرعامل افزایش قدرت بازدارندگی در برابر دشمن است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری ندای ساحل؛ سجادی مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان در خصوص اقداماتی که در این حوزه انجام می گیرد، گفت: به طور خلاصه 12 کارگروه داریم که این کارگروه ها در تمامی مسائل زیربط از جمله مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و انتظامی ورود می کنند. مصادیق پدافند غیرعامل به صورت ویژه در پادگان ها، مراکز نظامی و انتظامی در نیروی دریایی و هوایی و زمینی مختص ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران رعایت و انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ندای ساحل,

 

,

سجادی با اشاره به عملکرد پدافند غیرعامل در دستگاه های عمومی عنوان کرد: در دیگر دستگاه ها اصولا چهار اصل پدافند یعنی، کارگروهی، زیستی، سایبری و پرتویی را ما در کل کشور قرار دادیم و از 12 کارگروهی که در استان ما فعالیت می کنند، هر کدام 12 زیرمجموعه که اعضای آن عضو مدیران دستگاه های اجرایی هستند را در خود ادغام نموده اند.

,

 

,

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل سازمانی است که کمک رسان و کاهش دهنده خسارت هایی است که در شرایط خاص به اماکن حیاتی، حساس و ضروری استان وارد می شود و هدف ما افزایش قدرت بازدارندگی در برابر دشمن است. یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل تسهیل مدیریت بحران است. کارهایی که اکنون در مقابل پیشگیری و مسائل زیستی و سایبری و پرتویی انجام می شود، کمکی به زمان وقوع جنگ و بحران های طبیعت ساز می کند.

,

 

,

مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان افزود: اقادامت مهمی که انجام گرفته است اول جذب 7 شرکت مهندسی مشاور در استان است که بالغ بر 50 مهندس در آن ها فعالیت دارند و این افراد تایید صلاحیت شدند و بعد از یک دوره چند روز در تهران گِرِیدِ 3 پدافند غیرعامل کشور برایشان  صادر می شود و این ها می توانند در بازار کار و پروژه و در طرح های پدافند غیرعامل استان شرکت داشته باشند.

,

 

,

وی اظهار داشت: بر اساس ماده 215 تمام بخش های دولتی و قسمتی از بخش های خصوصی ملزم به رعایت پدافند غیرعامل هستند.تلاش ما بر این است که با جذب مهندسین آموزش دیدیه در تمام زمینه ها هم دانش بومی استان و هم توان علمی پروژه ها را بالا ببریم و در حد انتظار باشیم.

,

 

,

سجادی در ادامه گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل در تمامی نقاط استان و جزایر چهارده گانه با نگرش دارایی ها، تهدیدات، آسیب ها، راهکارها در 3 فاز به مرحله ی اجرا درآمده که فاز اول و دومش به اتمام رسیده است و در انتظار شروع فاز سوم آن هستیم.

,

 

,

 

,

وی در انتها یادآور شد: بررسی طرح آمایش سرزمین و مهمترین موضوعی که اکنون در کشور زبانزد است مبحث 21 مقررات ملی ساختمان است و ایمن سازی ساختمان ها، که از فعالیت های وزارت راه و شهرسازی است به استان واگذار شده است و با الزام شهرداری سال گذشته به این مسئله ورورد کردیم و در مرکز استان و شهرها یک باب مغازه و واحد در ابتدای مجتمع های بزرگ تجاری برای اتاق بحران و ایمنی در نظر گرفته شد که در آن ابزار اطفاء حریق و وسایل مورد نیاز در آن نگه داری می شود که در زمان بروز حادثه بتوان از آن ها بهره گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیرعامل پدافندغیرعامل استانداری هرمزگان با تشریح وضعیت فعلی استان در بحث پدافندغیرعامل،هدف این سازمان را افزایش قدرت بازدرندگی در برابر دشمن است.