در سال ۹۴ و ۹۵ فشارهای بی دلیلی به مالیات دهندگان آذربایجان شرقی وارد شد!/ مبنای رشد مالیات عملکرد سال گذشته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، محمدحسین فرهنگی  در جمع اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، گفت: همیشه از دانشگاه انتظار داریم که در راستای تقویت شاخص های توسعه گام بر دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,

وی در این نشست که با دعوت کانون توسعه پایدار تبریز برگزار شد، به اتمام بررسی لایحه ششم توسعه در مجلس اشاره کرد و گفت: برنامه توسعه ششم هم در دیدگاه دولت و هم در دیدگاه مجلس یکی از موضوعات راهبردی کشور در ۵ سال آینده است.

,

فرهنگی گفت: برنامه ششم توسعه با برنامه های قبلی متفاوت است و قابلیت ارزیابی و سنجش دارد.

,

وی به افزایش ۱۳,۹ درصدی سهم درآمدی دولت از آذربایجان شرقی و اعتراضات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: آنچه که مورد اعتراض ماست، رشد پیش بینی شده درآمد مالیاتی استان است که فشار بیشتری به فعالان صنعت و اقتصادی استان وارد خواهد کرد.

,

این نماینده مجلس افزود: تنها آذربایجان شرقی با افزایش چشمگیر درآمد مالیاتی مواجه نبوده و استان هایی مانند چهار محال بختیاری با ۳۱ درصد افزایش و کرمان، البرز و زنجان با حدود ۲۸ درصد افزایش بیشتر از آذربایجان رقی با رشد مواجه بوده اند.

,

فرهنگی گفت: آذربایجان شرقی پانزدهمین استان از نظر افزایش پیش بینی درآمد مالیاتی در بودجه پیشنهادی سال آینده دولت است.

,

وی با بیان اینکه مبنای رشد مالیات عملکرد سال گذشته است، گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ فشارهای بی دلیلی به مالیات دهندگان آذربایجان شرقی وارد شد و به همین سبب هم از وزیر اقتصاد طرح سوال کرده ام و پس از اعلام وصول در صحن علنی مجلس مطرح خواهم نمود.

,

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر به رشد حدود ۷ درصدی درآمد پیش بینی شده دولت از استان تهران اشاره کرد و گفت: هر چند درصد افزایش مالیات استان تهران کمتر است، اما از نظر ریالی چندین برابر آذربایجان شرقی افزایش داشته است.

,

فرهنگی با ذکر اینکه ۹۵ درصد مالیات پیش بینی شده استان در ۹ ماهه سال جاری وصول شده است، گفت: آذربایجان شرقی در رتبه هفتم بیشترین استان های مالیات دهنده به دولت قرار دارد و ما از این بابت خوشحال نیستیم، چرا که نشان دهنده حجم کوچک اقتصاد استان نسبت به استان های هم طراز است.

,

وی به کاهش ۱۸,۵ درصدی اعتبارات استان در بودجه پیشنهادی ۹۶ دولت اشاره کرد و گفت: اعتبارات استانی و ملی جدا از هم هستند و اگر سر جمه اعتبارات ملی و استانی آذربایجان شرقی را در نظر بگیریم، بحث کاهش اعتبارات استان درست نیست.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید با سیاه نمایی ها، امید به آینده و توسعه استان را کم رنگ کنیم. رشد عددی واحدهای صنعتی استان نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

,

فرهنگی به توسعه شهرک های صنعتی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: شهر صنعتی بعثت به تنهایی بزرگترین شهر صنعتی ایران و خاورمیانه است که با بیش از ۱۰ هزار هکتار زیرساخت بسیار بزرگی برای توسعه صنعتی آذربایجان شرقی است.

,

وی از تصویب اختصاص ۳۰ درصد مالیات ارزش افزوده به توسعه شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: ۵ درصد از این مقدار هم به خود شهرک ها برای بهسازی زیرساخت ها اختصاص می یابد.

,

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر افزود: مجلس طرحی را برای استقرار شرکت های معدنی در استان محل معدن تصویب کرده است و باید همه گردش مالی شرکت های معدنی در استان محل معدن انجام شود که با اجرایی شدن این مصوبه شاهد تحول بزرگی در اقتصاد استان خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهربا اشاره به افزایش ۱۳,۹ درصدی سهم درآمدی دولت از آذربایجان شرقی گفت: آنچه که مورد اعتراض ماست، رشد پیش بینی شده درآمد مالیاتی استان است که فشار بیشتری به فعالان صنعت و اقتصادی استان وارد خواهد کرد.