کالای خارجی یک میلیارد تومانی را با 50 میلیون تومان هزینه تولید کردیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین علی حکیمی سرپرست بهداشت صنعتی کارخانه مس سرچشمه در گفتگو با سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد: در سال 94 به عنوان کارگر برتر استان کرمان برگزیده شدم و دلیل آن طراحی و ساخت سایلنسر بر روی بنز های خروجی نیروگاه حرارتی بود که باعث کاهش آلودگی صوتی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ابراز کرد: من از سال 74 مشغول به کار در کارخانه مس سرچشمه شدم و یکسال دیگر بازنشسته می شوم اما در این مدت پایانی هم دست از کار نکشیده و در جهت رفاه حال کارگران مس سرچشمه این ابداع را انجام دادم.

,

 

,

این فارغ التحصیل بهداشت حرفه ای ادامه داد: طرح بومی سازی و داخلی کردن سایلنسر طرح بسیار پر بازدهی بود چرا که با این طرح توانستیم عوام زیان آور کار که یکی از مهمترین آنها بحث صداهای مزاحم هست را کاهش داده و به کارگران این خدمت را ارائه دهیم.

,

 

,

وی مطرح کرد: از حدود سال 61 که کارخانه مس سرچشمه راه اندازی شد در دستگاه های آن مشکل صدا وجود داشت چرا که صدای دستگاه های خروجی نیروگاه بسیار بالاست و موجب مزاحمت زیاد و کاهندگی اعصاب کارگران می شد اما پس از چندی سایلنسر هایی البته مختصر تر از سایلنسر نوع آخر طراحی شده که روی بنز های خروجی قرار می گرفت.

,

 

,

حکیمی اضافه کرد: این دستگاه در خارج از ایران تولید می شود اما مسئله این است که هزینه خرید آن یک میلیارد تومان است و این این کار باعث صرفه هزینه بسیار بالایی می شود به همین دلیل تصمیم گرفتم آن را تولید داخلی کنم که 50 میلیون بیشتر هزینه ندارد و در این راه شرکت مس سرچشمه هم کمک فراوانی کرد.

,

 

,

وی ادامه داد: ما با تکیه بر اصولی که در کتاب ها و منابع علمی وجود  داشت این سایلنسر ها را طراحی داخلی کردیم و با این کار دانش آن را هم به دست آوردیم.

,

 

,

وی افزود: مدت 9 ماه طراحی تا ساخت سایلنسر ها به طول انجامید که باعث افزایش رضایت شغلی کارکنان و جلوگیری از آسیب شنوایی و صرفه جویی های دیگر شد.

,

 

,

وی اظهار کرد: وقتی صدا کم شود 17 درصد از خطرات قلبی کارگران کاهش پیدا می کند که این ابداع کمک زیادی در این زمینه کرد.

,

 

,

انتهای پیام

]
کارگر نمونه مس سرچشمه گفت: با بازسازی و ایرانیزه کرده دستگاه سایلنسر یا در اصطلاح صدا خفه کن توانستیم در تولید این کالای صنعتی خودکفا شویم و صرفه جویی بالایی را در هزینه ها داشته باشیم.