به یاد بهمن خونین در گنبد منتشر شد؛ زندگینامۀشهید حسین طایفه حیدری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه،حسین به خاطر فقر مالی خانواده  قادر به ادامه تحصیل نبود  و پس از گذراندن سنین کودکی در ایام جوانی به اقتضای موقعیت مالی راهی شهر بجنورد شد و با حرفه مقدس کارگری هزینه معاش خود را تامین می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،,

وی روحیه ای مبارز علیه سرمایه داران بزرگ و فئودالهای مرتجع داشت که دو پایگاه مهم آن زمان ، امپریالیزم و رژیم منفور پهلوی بودند.

,

از خصوصیات بارز وی می توان به مذهبی بودن، اعتقاد راسخ به ادای فرایض دینی ، تدارک هیئت های عزاداری ، تشکیل کانون های امداد و تعاون و کمک به مستمندان اشاره کرد.

,

نزدیکانش می گویند حسین کسی بود که هیچوقت زیر بار زور نمی رفت و همیشه از حق دفاع می کرد و هر گاه کاری از دستش بر نمی آمد از شدت ناراحتی اشک در چشمانش جمع می شد.

,

حسین طایفه حیدری از سال 1330 وارد فعالیت های سیاسی می شود و با اوج گرفتن مبارزات ملت ایران در جریان ملی شدن صنعت نفت فعالیت خود را کسترش می دهد و در محیط های مختلفی که شرایطی سخت و خفقان بر آن حاکم بود سخنرانی می کرد.

,

وی پس از  وقوع کودتای ننگین آمریکائی 28 مرداد تحت تعقیب قرار گرفت و به قم رفت تا ازاین پایگاه علمی و اسلامی به فعالیت خود ادامه دهد و فرایض مذهبی خود را نیز در کنار حرم مطهر حضرت معصومه علیهم السلام پی گیرد.

,

شهید طایفه حیدری در قم توسط عمال مزدور ساواک شناسایی شد و برای ادامه مبارزات خود علیه رژیم ، از قم عازم دهات و قصبات سبزوار شد.

,

وی در طول جریان انقلاب نیز همچنان به ایفای نقش  خود به عنوان یک  انقلابی  ادامه داد و پس از مدتی به شمیران تهران نقل مکان  کرد و در آنجا مقیم شد و در مبارزات خیابانی نیز حاضر می شود.

,

دیدار خانواده حلقۀ وصل حسین برای پیوستن به حق

,

سال 57 و در همان روزهای پایانی رژیم منحوس پهلوی حسین طایفه حیدری برای دیدار برادران و خواهرانش به گنبد آمد و دیدار خانواده حلقۀ وصل حسین برای پیوستن ابدی او به حق شد گویی سرنوشت هم از پیش ، شهادت را در این سفر برایش رقم زده بود.

,

سفر او به گنبد با روز20 بهمن و یورش بی رحمانه و ددمنشانه مزدوران و ایادی رژیم که به هیچکس و به هیچ چیز رحم نداشتند همزمان شده بود و حسین که همواره نقش خدمت و خدمتگزاری به امت اسلام ،حفظ رسالت اسلامی و انسانیت را مد نظر داشت نتوانست در مقابل این حمله ها ساکت بنشیند و به مقابله نابرابر با مهاجمان پرداخت و با دفاعی دلیرانه بسیاری افراد را از گزند حمله متجاوزان نجات داد.

,

حسین طایفه حیدری سرانجام پس از به نمایش گذاشتن رشادتی ماندنی با ضربات قمه و تبر یاغیان مزدور به شهادت رسید ونام اولین شهید از شهدای روز 20 بهمن 57 گنبد را به نام خود رقم زد. / روحش شاد

,

گزارش از سیدعلی کریمیان

,

انتهای پیام/

]
حسین طایفه حیدری اولین شهید حماسه 20 بهمن گنبدکاووس می باشد. او در سال 1307 در شهر مقدس مشهد و در جوار حضرت رضا علیه السلام و در خانواده ای زحمتکش و با تقوا پا به عرصۀ وجود گذاشت.