چمن سلطانیه به دلیل افت آبهای زیر‌زمینی در حال نابودی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود سرمستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا, با اشاره به وضعیت منابع آب زیرزمینی شهرستان سلطانیه اظهار کرد: متاسفانه تغییرات آب و هوایی نشان دهنده بروز خشکسالی و بحران کم آبی در استان و به طبع آن در سلطانیه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با تاکید بر مدیریت منابع آبی در سطح استان گفت: اگر این موضوع مدیریت نشود دچار مشکلات اساسی در جامعه خواهیم شد.

,

مدیر امور منابع آب شهرستان زنجان به خشک شدن تدریجی چمن سلطانیه اشاره کرد و افزود: کشاورزان و بهره برداران منطقه باید این پدیده را درس عبرتی برای خود و زنگ خطری از خطر کمبود اب بدانند.

,

وی با اشاره به اینکه مردم باید در مصرف بهینه آب کشاورزی نهایت دقت و جدیت را انجام دهند ابراز کرد: امروز بحران کمبود آب در سطح کشور و در سطح استان زنجان مطرح است.

,

سرمستی به کشاورزان دارای چاه غیرمجاز نیز اخطار داد و گفت: چمن طبیعی سلطانیه که از آن به عنوان میراث تاریخی و جهانی به یادگار مانده از دوره‌های گذشته یاد می‌شود به دلیل افت آب زیرزمینی و از بین رفتن رطوبت طبیعی چمن و کمبود آب در معرض نابودی است.

,

وی خاطر نشان کرد: این موضوع می‌تواند نتیجه بی‌مبالاتی‌، بی‌توجهی و سودجویی برخی افراد دانست.

,

مدیر امور منابع آب شهرستان زنجان افزود: افرادی که اقدام به حفر چاه غیرمجاز در مجاورت این چمن قدیمی می‌کنند و امورمنابع آب زنجان خود را متعهد به برخورد قانونی با چنین تخلفاتی در حوزه آب کشاورزی می‌داند.

,

انتهای پیام/

]
مدیر امور منابع آب شهرستان زنجان با اشاره به برخورد قانونی متخلفانی که اقدام به حفر چاه غیرمجاز در مجاورت این چمن قدیمی سلطانیه می‌کنند، گفت: چمن سلطانیه به دلیل افت آبهای زیر‌زمینی در حال نابودی است.