ارزش میراث ملموس فرهنگی را برای جوانان تبیین کنیم/ امروز تاریخ بستر اصلی حفظ ارزش هاست/ تبیین ارزش ها رکن اصلی در امر پژوهشی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجو پرس ، علیرضا انیسی عضو هیئت  علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور صبح امروز در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه سه عامل توسعه اقتصادی، عدالت اجتماعی و محیط زیست موجب پایداری توسعه می شوند، گفت: این موضوع بسیار در جوامع غربی مورد توجه قرار گرفته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجو پرس,

 

,

وی اظهار کرد:از اوایل قرن 21 فرهنگ مورد توجه قرار گرفت و در سال2012 فرهنگ به عنوان محور توسعه پایدار مطرح شد.

,

 

,

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بنیان و محور اصلی بخش فرهنگ به میراث فرهنگی بر می گردد، ادامه داد: انسان ها همواره در طول تاریخ دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری در جوامعه بوده و امروز می خواهند بر پایه گذشته، آینده خود را بسازند.

,

 

,

انیسی با اشاره به اینکه امروز کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سراسر کشور برگزار می شود و این قدمی مبارک است، گفت: اما شاید بهتر بود بعد از چندین سال وقفه ابتدا کنگره به صورت منطقه ای می بود و بعد به استانی می رسیدیم تا توجه مخاطبان را بیشتر جذب کنیم.

,

 

,

وی بیان داشت: در 22 سال گذشته رشته های معماری و مرمت و مطالعات معماری در کشور افتتاح شده است و دانشجویان بسیاری به تاریخ معماری می پردازند بنابراین باید امروز با دیدگاه جدیدی به این حوزه پرداخته شود.

,

 

,

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: امروز توان علمی و نسل جوان قادر است که چشم انداز روشنی در مورد تاریخ معماری و شهرسازی فراهم کند و امیدواریم این کنگره توجهات را جلب کند.

,

 

,

انیسی افزود:  با برگزاری این کنگره ها در دراز مدت قادر هستیم میراث معماری و شهرسازی را به صورت دقیق بیان و کمک کنیم ارزش آن برای همه روشن شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه با پیشرفت دانش و کسب اطلاعات و آگاهی از اتفاقاتی که در حوزه معماری و شهرسازی کشور افتاده می تواند کمک کند به این موضوع منسجم تر نگاه و اظهارنظر کنیم.

,

 

,

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور میراث فرهنگی را به دو بخش ملموس و ناملموس تقسیم کرد و گفت: در بخش میراث ملموس ساخته های دست انسان و آنچه در طول قرن ها باقی مانده از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

 

,

انیسی تاکید کرد: در طول تاریخ تمام آثاری که انسان ساخته است نیاز به بررسی دارد و تبیین ارزش ها رکن اصلی در امر پژوهشی است.

,

 

,

وی افزود: اگر بخواهیم جایگاه آثار برجسته را برای نسل آینده روشن کنیم عمده ترین کار بررسی و تبین ارزش های میراث ملموس فرهنگی است.

,

 

,

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه امروز تاریخ بستر اصلی حفظ ارزش ها است، گفت: بررسی تاریخ معماری و شهرسازی می تواند راه گشا برای آینده باشد.

,

 

,

انیسی با بیان اینکه هر اثر تحت تاثیر دو عامل برونی و درونی شکل گرفته است، ادامه داد: عوامل بیرونی مانند شرایط اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و ... ناخودآگاه بر اثر تاثیر می گذارد.

,

 

,

به گفته وی عوامل درونی عناصری مانند طراحی و روش ساخت و ساز است که بنیان و شاخص اثر  را تبیین می کند. و باید در بررسی تاریخ معماری و شهرسازی به دنبال کشف عوامل درونی و بیرونی باشیم و روابط آن را بیان کنیم.

,

 

,

انیسی افزود:  با برگزاری این کنگره ها در دراز مدت قادر هستیم میراث معماری و شهرسازی را به صورت دقیق بیان و کمک کنیم ارزش آن برای همه روشن شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه در طول تاریخ تمام آثاری که انسان ساخته است نیاز به بررسی دارد و تبیین ارزش ها رکن اصلی در امر پژوهشی است، گفت: اگر بخواهیم جایگاه آثار برجسته را برای نسل آینده روشن کنیم عمده ترین کار بررسی و تبین ارزش های میراث ملموس فرهنگی است.