خوابگاه پلمب شده با دستور قضایی، رفع پلمب شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه اترک، روز یک شنبه 3 بهمن 1395 تعداد 43 نفر از دانش آموزان ساکن در خوابگاه مجتمع آموزشی روستای عرب قاری حاجی دچار سرگیجه و سردرد می شوند و به نا به تشخیص مرکز بهداشت روستا به بیمارستان کلاله اعزام می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه اترک,

چون مدرسه به سیستم گرمایشی شوفاژ مجهز بوده ، مشخص در ابتدا مشخص نبود علت این حالت دانش آموزان چه بوده است.

,

علی رغم بهبودی حال تمام دانش آموزان مسموم شده دبیرستان شبانه روزی روستای عرب قاری حاجی، طبق دستور قضایی، خوابگاه این مجتمع تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

,

این خوابگاه قبل از مهر  و در تاریخ 4 شهریور 95 آماده ی بهره برداری قرار گرفت و دانش آموزان از اول مهرماه در این مجتمع آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

,

اما نقص ساخت در برخی از نقاط ساختمان و نبود سیستم هوشمند ایمنی و برخی دیگر از موارد موجب بروز حادثه ای شد که می توانست، حادثه ای جبران ناپذیر را رغم بزند.

,

43 دانش آموز ساکن در خوابگاه این مجتمع آموزشی به علت ناقص بودن دودکش موتورخانه و انتشار گاز به درون اتاقهای خوابگاه دچار مسمومیت شده و به بیمارستان شهر کلاله اعزام می شوند.

,

رسیدگی به موقع موجب می شود که همه دانش آموزان به جز یک نفر در همان روز مرخص شوند و آن دانش آموز باقی مانده نیز در روز بعد مرخص شود.

,

اما علی خانی، دادستان شهرستان در 4 بهمن ماه طی بازدیدی که از این مجتمع می کنند، اعلام می کنند تا زمان اعلام نتیجه پزشکی قانونی، خوابگاه این مجتمع آموزشی تعطیل خواهد بود.

,

این خوابگاه تا عصر 9 بهمن ماه، تعطیل بود.

,

خبرنگار راه اترک در تماس با خانی، دادستان مراوه تپه در مورد آخرین وضعیت خوابگاه پرسید و دادستان در پاسخ گفت: به نا به پاسخ مسئولان فنی نوسازی مدارس و تست سالم بودن خوابگاه با خواب شدن مدیر و مسئولین خود آموزشگاه، از شنبه شب، این خوابگاه رفع پلمب شده و دانش آموزان می توانند در آن استراحت نمایند.

,

نکته ی قابل تامل: خوابگاه مجتمع عرب قاری حاجی که با حضور وطنی و تعداد زیادی از مسئولین استانی و شهرستانی در شهریور 95 با دبدبه و کبکبه افتتاح شده بود، می توانست در بهمن ماه، یعنی فقط با چند ماه گذشت زمان از تاریخ افتتاح آن، با حادثه ای بزرگ و خدای ناکرده درگذشت 43 دانش آموز ، تلخ ترین واقعه ی آموزش و پرورش را رقم بزند!!!؟؟؟
آیا نباید در این خصوص و به خصوص در زمینه کسانی که با تاییدیه های فنی ساختمان ،اجازه افتتاح آن را داده اند، تحقیق و تفحص شود و مقصران مورد بازخواست قرار گیرند؟

, وطنی و تعداد زیادی از مسئولین استانی و شهرستانی در شهریور 95 با دبدبه و کبکبه,
,

انتهای پیام/ 

]
خوابگاه تازه تاسیس شبانه روزی روستای عرب قاری حاجی که فقط 5 ماه از زمان تاسیسش گذشته شده بود بعد از چند روز پلمب بودن، با دستور قضایی ، رفع پلمب شد.