بیش از ۳۷ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهندس مجید احمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت پوشش بیمه ای از محصولات زراعی و لزوم حمایت از تولیدات زراعی در صورت بروز خطرات احتمالی از شروع سال زراعی۹۶-۹۵ شرکت های خدمات بیمه ای اقدام به بیمه محصولات کشاورزی گندم و جو آبی و دیم نموده اند که در پایان فصل کاشت میزان ۳۷۰۴۲ هکتار محصولات زراعی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک هشترود,

وی با بیان این مطلب که خطرات تحت پوشش بیمه شامل خطرات عمومی (خشکسالی و سرما و …)و خطرات انفرادی (تگرگ و سیل و…) می باشد، گفت: این مدیریت با بهره گیری ازفعالیت ترویجی کارشناسان پهنه بندی و با اطلاع رسانی صحیح و به موقع سطح قابل توجهی از کشت شهرستان را تحت پوشش بیمه قرار داده است.

,

احمدی تاکید کرد: امید می رود که با روند افزایش بیمه و با افزایش تعهد صندوق بیمه و حمایت اصولی و فنی ریسک تولید محصولات کشاورزی رو به کاهش باشد.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق اضافه کرد: شهرستان چاراویماق در طی سالیان متمادی در امر بیمه محصولات زراعی در رتبه های اول استان قرار دارد و در سال زراعی جاری نیز از لحاظ سطح پوشش بیمه محصولات زراعی (گندم و جو) در رتبه اول استانی قرار دارد.

,

پایان پیام/

]
مجید احمدی گفت: بیش از ۳۷۰۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان چاراویماق در سال زراعی جاری تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.