کارگران هم باید آتش بگیرند تا مسئولان فکری به حال آنها کنند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کار ایرانی، رحمت الله روستا یکی از مسئولان بازرگانی کاشی حافظ با اشاره به سوء مدیریت در کاشی حافظ اظهار کرد: مدیریت بد وعدم تخصص مسئولان در عرصه کاشی و سرامیک باعث شد کاشی حافظ پس از تحویل به مدیریت جدید مسیر قهقرایی را طی کند و مشکلاتش به یک سالگی برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی,

 

,

وی عنوان کرد: اوضاع نابسمان کاشی حافظ در مرحله ایست که 500 کارگر بدون حقوق رها شده اند و 100 کارگر پس از اینکه کارخانه تحویل مدیریت جدید شد به بهانه های مختلف تعدیل و بازنشسته شدند و علاوه بر آن قرارداد نیروهای پیمانی تمدید نشده است چرا که این کارخانه در وضعیت نیمه تعطیل به سر می برد.

,

 

,

روستا اذعان کرد: طبق قوانینی که برای کاشی حافظ در نظر گرفته شده است اگر این کارخانه تا پایان امسال نتواند به تعهدات خود عمل نکند از طرف بانک صنعت و معدن پیگیری های لازم به عمل می آید.

,

 

,

وی ادامه داد: مدیرعامل چندی پیش اظهار کرده بود که در دی ماه یکسری از مطالبات کارگران را وصول خواهد کرد اما به هیچ وجه این اتفاق نیفتاد و حتی مطالبات همان ماه هم پرداخت نشد. به همین دلیل است که کارگران کاشی حافظ در وضعیت بسیار بدی به سر می برند و زندگی هایشان از هم گسیخته و بسیاری خانواده هایشان را از دست داده اند.

,

 

,

وی افزود: مسئله اصلی روشن نبودن اوضاع کارخانه است به طوری که بانک صنعت و معدن که مالک اولیه کارخانه بود پس از واگذاری آن به مدیریت جدید باید اوضاع را پیگیری می کرد و تحقیقات به عمل می آورد که آیا مطالبات کارگران وصول می شود یا خیر و به طور کلی وضعیت تولید کارخانه به چه صورت است.

,

 

,

روستا اشاره کرد: اگر پیگیری ها از همان ابتدا صورت می گرفت اکنون شاهد چنین اوضاع نابسمانی نبودیم و می توانستیم به حقوق این قشر مظلوم و زحمتکش رسیدگی کنیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: زمانی که در تهران اتفاقی می افتد مانند واقعه پلاسکو مسئولان به سرعت پیگیری می کنند اما زمانی که این همه کارگر در منجلاب مشکلات اقتصادی دست و پا می زنند هیچکس فکری به حال آنان نمی کند گویا کارگران هم باید آتش بگیرند تا مسئولان رسیدگی کنند.

,

انتهای پیام

]
یکی از مسئولان بازرگانی کاشی حافظ گفت: کاشی حافظ به عنوان یکی از بزرگتری و قدیمی ترین کارخانه های تولید کاشی و سرامیک در ایران با قدمتی 40 ساله اکنون به اوضاع وخیمی دچار شده است و کارگران آن بلاتکلیف و بدون حقوق زندگی خود را می گذرانند.