الگو برداری شاگرد از روی دست استاد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زیتون در یادداشتی به قلم امیر علیزاده نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون ,

شهرآورد ۸۴ هم به پایان رسید و استقلال توانست با بازی منطقی و هوشمندانه و به لطف نبوغ تحسین برانگیز سرمربی جوان خود پرسپولیس بزرگ را متوقف سازد . 
مربی جوان و خوش فکر آبی های پایتخت الگوبرداری بسیار جالب و منطقی از سبک بازی کارلوس کیروش در تیم ملی کرده بود . سبکی که سرمربی تیم ملی ایران برای اولین بار در جام جهانی ۲۰۱۴ در بازی ایران و آرژانتین از آن رونمایی کرد و اگر اشتباه فردی نکونام در دفع توپ نبود بهترین نتیجه تاریخ جام جهانی برای ایران میتوانست رقم بخورد.

,
,

بستن فضا در فوتبال روز دنیا یک شیوه دفاعی نوین محسوب میشود که در آن فضاهایی که امکان ارسال پاس وجود دارد بسته میشود و در بازی امروز بازیکنان استقلال به لطف آنالیز مثال زدنی سرمربی خود توانستند به پیروزی ارزشمندی دست یابند . 
علی منصوریان با سیستم ۱-۳-۲-۴ پا به این بازی گذاشته بود و به خوبی از نقاط ضعف حریف و اشتباه سرمربی قرمزها در چینش نفرات استفاده کرد . 
استقلال کاملا میدانست در این بازی چه می خواهد . استقلال میدانست سبک بازی تیم برانکو فوتبال با حوصله ، پاس های متعدد ، استفاده از فضاهای کوچک و به اصطلاح تیکی تاکای معروف هست و به همین دلیل فضای لازم را به بازیکنان پرسپولیس داد تا هنر حفظ توپ را به نمایش بگذارند و در نیمه زمین خود متمرکز شد و فضایی در یک سوم دفاعی خود به حریف نداد تا پاس به ان مناطق ارسال شود کاری که محسن مسلمان ، سروش رفیعی ، وحید امیری به خوبی از عهده آن بر می آمدند . 
حیاتی ترین پست در فوتبال روز دنیا بعد از دروازه بانی پست هافبک دفاعی میباشد و استقلال با علم بر نبود کمال کامیابی نیا برنامه ای ویژه برای این پست طراحی کرده بود و به نحو شایسته ای از توپ های دوم و سوم در این مناطق استفاده کرد و بازی پر از احساس حریف را با فوتبالی با برنامه و منطقی جواب داد و با برتری عددی که در میانه زمین انجام داد توانست پیروز میدان شود . 
در این میان از اشتباه تاثیرگذار برانکو در چینش نفراتی چون حسین ماهینی ، صادق محرمی و فرشاد احمدزاده نباید غافل شد و آن ضیافت شام مشترک هم مزید بر علت شد تا شاگردان برانکو با تحقیر بازیکنان حریف به گل باران کردن استقلال با غروری کاذب به زمین مسابقه قدم بگذارند و خود را از پیش برنده تلقی کنند و این مهم روحیه ای مضاعف به بازیکنان استقلال داد تا شهرآورد ۸۴ را به نفع خود به پایان برسانند .

,
,
,
,
]
بستن فضا در فوتبال روز دنیا یک شیوه دفاعی نوین محسوب میشود که در آن فضاهایی که امکان ارسال پاس وجود دارد بسته میشود و در بازی امروز بازیکنان استقلال به لطف آنالیز مثال زدنی سرمربی خود توانستند این کار را به خوبی انجام دهند.