کشف بیش از 100 کیلوگرم مواد اولیه فاسد از یک کارگاه شیرینی پزی در فراشبند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نخل بیدار، کارشناس مسوول بهداشت محیط شبکه فراشبند با اعلام این خبر گفت: حین بازرسی بازرسان بهداشت محیط شبکه فراشبند از یک کارگاه شیرینی پزی واقع در شهر فراشبند بیش از 70 کیلوگرم ژله تاریخ گذشته و 30 کیلوگرم مغز گردوی فاسد و مقداری رنگهای غیر مجاز خوراکی کشف و پرونده متخلف برای اجرای ماده 13 قانون به مراجع قضایی تحویل داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نخل بیدار,

, ,

مهندس "اکبر نوشادی" با هشدار در مورد بیماری های ناشی از آلودگی مواد غذایی در اثر عدم رعایت اصول بهداشتی بویژه در زمینه بهداشت فردی، ابزار کار، محل تولید و فرآوری محصولات غذایی و همچنین استفاده از انواع مواد اولیه  نامرغوب، از صاحبان مشاغل و صنوف حساس خواست در قبال سلامت شهروندان، همواره احساس مسئولیت داشته باشند.

,

 وی افزود: نخستین رسالت کارشناسان بهداشت، آموزش به اقشار مختلف مردم، اصناف و اطلاع رسانی درست و علمی به آنان است ولی در عین حال کارشناسان بهداشت محیط، به عنوان متولی سلامت جامعه، از هیچگونه تخلف بهداشتی، چشم پوشی نمی کنند.

,

نوشادی به شهروندان توصیه کرد: از تهیه و خرید موادغذایی از واحدهای صنفی که مورد تأیید مراجع بهداشتی نیست، خودداری کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اصناف مرتبط با  موادغذایی بویژه اصناف حساس همچون رستوران ها، قنادی ها، مراکز تهیه و عرضه فست فود و نان فانتزی، مراتب را به سامانه 1490 اطلاع  دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
در بازرسی از یک کارگاه شیرینی پزی در فراشبند بیش از 100 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و نامرغوب همچون ژله، رنگ خوراکی و مواد اولیه تولید شیرینی، کشف و معدوم شد.