نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری در مهدیشهر برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عبدالحسینی در گفتگو با خبرنگار نیزوا، هدف از برگزاری این همایش را احیاء، حفظ و گسترش زبان سنگسری که زبان مادری مردم مهدیشهر است عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی با بیان اینکه این همایش در دو بخش اصلی و جانبی برگزار می شود، تصریح کرد: بخش اصلی همایش در چهار محور است و بخش جانبی همایش نیز نمایشگاه و فروشگاه کتاب از نویسندگان مهدیشهری و کلیپ های اشعار، داستان کودکان و نوجوانان به زبان سنگسری را شامل می شود.

,

دبیر نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری ، بررسی تخصصی زبان سنگسری و ادبیات عامه، نقش زبان مادری در انتقال فرهنگ و مفاهیم، نقش خانواده در تکلم به زبان سنگسری، شیوه های نگارش و کتابت به زبان سنگسری و فرصت ها و تهدیدها را از محورهای اصلی این همایش برشمرد.

,

عبدالحسینی با بیان اینکه تاکنون 14 اثر شامل مقالات، اشعارو داستان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: تاکنون نیمی از آثار ارسال شده توسط کمیته های مربوطه بررسی و تایید شده است.

,

وی از ارائه 2 مقاله برگزیده در همایش خبر داد و بیان کرد: در قالب ارسال آثار کلیپ های کودکان و نوجوانان به زبان سنگسری نیز 3 نفر برگزیده می شوند.

,

دبیر نخستین همایش تخصصی زبان سنگسریبا بیان اینکه مهلت ارسال آثار مقاله در محورهای اصلی همایش به اتمام رسیده است، گفت: ارسال آثار کودکان و نوجوانان در قالب کلیپ تمدید شده و علاقمندان تا پایان روز یکم اسفند ماه می توانند به ارسال اثر اقدام کنند.

,

به گزارش نیزوا، نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری سه شنبه 3 اسفندماه ساعت 15 در سالن فرهنگی هنری نیستان مهدیشهر برگزار می شود.

,

زبان سنگسری که زبان مادری مردم مهدیشهر است یکی از غنی ترین زبان های کشور است که ریشه در ایران باستان دارد.

,

انتهای پیام/

]
دبیر نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری گفت: این همایش 3 اسفندماه همزمان با روز جهانی زبان مادری در مهدیشهر برگزار می شود.