طرح "کاداستر" به شفافیت در حقوق مردم کمک می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین صبح امروز(شنبه) در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال بیان کرد: اجرای طرح کاداستر به رفع تداخلات کمک می‌کند چراکه همین تداخلات گاهی ماه‌ها و سال‌ها فرصت‌های زمانی دستگاه قضا را سرف خود می‌کند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی ادامه داد: اجرای این طرح اگرچه دارای هزینه است؛ اما در این طرح محاسن و دستاوردهای بزرگی وجود دارد که به اثبات مالکیت و شفافیت در حقوق مردم کمک می‌کند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: شفافیت موجب می‌شود تا حقوق مردم و دولت حفظ شود از این رو اجرای این طرح باید با جدیت استمرار داشته باشد. 

وی تصریح کرد: انتظار این است که در اجرای این طرح وضعیت اراضی به خوبی روشن و مشخص شود. 

انصاری توضیح داد: با تدبیر اندیشیده شده می‌توان مشکلات پیش روی مردم را در حوزه اختلاف نظرهای املاک رفع کرد و بستر مناسبی را فراهم کرد تا این اقدام استان قزوین به الگوی کشوری تبدیل شود. 

اجرای این طرح به افزایش صحت و شفافیت مالکیت‌ها کمک می‌کند
در ادامه این نشست افلاطونی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کاداستر کشاورزی شامل اطلاعات مربوط به قطعات زمین‌های کشاورزی است که در آن تمام مشخصه‌های زمین مانند اندازه، نوع کاربری، مشخصات مالک، مشخصات رقومی حدود زمین، اطلاعات ثبتی و حقوقی، روی نقشه های دقیق اراضی کشاورزی اضافه شده است. 

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون حدنگاری کشور، انجام طرح کاداستر اراضی کشاورزی کشور به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور واگذار شده است. 

این مسئول اذعان کرد: تاکنون عکسبرداری رقومی هوائی 800 هزار هکتار از اراضی پهنه استان قزوین که حدود نیمی از استان را شامل می‌شود، انجام شده است 

وی بیان کرد: انجام عملیات عکسبرداری محدوده اعلام شده با صرف هزینه ای به مبلغ 1/4 میلیارد ریال توسط سازمان جغرافیائی در سال 1391 و به تعداد تقریبی 16 هزار فریم عکس رقومی هوائی و با دقت بالایی انجام یافته است. 

افلاطونی ابراز کرد: در این عملیات 295 هزار و 508 هکتار از اراضی آبی، 179 هزار و 633 هکتار اراضی دیم و 21 هزار و 954 هکتار اراضی باغی عکسبرداری می‌شود که فاز نخست این پرو‍ژه 85 درصد، فاز دوم 50 درصد و فاز سوم 20 درصد پیشرفت داشته است. 

وی گفت: اجرای این طرح به افزایش صحت و شفافیت مالکیت‌ها کمک می‌کند که در این زمینه با اجرای طرح کاداستر، زمینه لازم برای صدور اسناد قطعی و دقیق برای مالکان فراهم می‌شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
رئیس کل دادگستری استان قزوین اجرای طرح کاداستر را گامی مهم در شفافیت حقوق مردم و اثبات مالکیت‌ها خواند.