خط دهی های برون مرزی به برخی جریانهای خاص برای دور زدن عدالت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اراک امروز؛حجت الاسلام و المسلمین جعفر منتظری دادستان کل کشور در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اراک و قائم مقام رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: افرادی که در بخش های مختلف دستگاه قضایی فعالیت دارند وظیفه سنگینی را بر دوش دارند چرا که باید بر اساس عدالت قضاوت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

منتظری، امام علی (ع) را مظهر عدالت و حق طلبی عنوان کرد و افزود: این امام بزرگوار الگوی خوبی برای کارکنان دستگاه قضایی است تا با بهره گیری از توصیه ها و اقدامات ایشان در جهت اجرای عدالت در جامعه گام بردارند.

,

وی به سیاست های اجرای عدالت در جامعه از منظر امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: اقتدار، استواری و محکم بودن یکی از سیاست های اجرای عدالت از دیدگاه امام علی (ع) است که باید همراه با نرمش اجرا شود.

,

دادستان کل کشور بیان کرد: اجرای عدالت تنها با حرف و ارائه آمار محقق نمی شود بلکه لازم است عدالت در عمل پیاده شود و اجرای عدالت نیازمند استمرار و پیگیری است.

,

منتظری اعتماد مردم به دستگاه قضا را مهمترین شاخص سنجش سلامت دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: دستگاه قضایی باید به گونه ای برخورد کند که بتواند اعتماد مردم را جلب کند.

,

وی ادامه داد: قاضی ضمن اینکه باید مهربان باشد اما نباید در احقاق حق کوتاه بیاید.

,

مظلوم نمایی برخی مجرمان با اعتصاب غذا/خط دهی خارجی برای فرار از عدالت

, مظلوم نمایی برخی مجرمان با اعتصاب غذا/خط دهی خارجی برای فرار از عدالت, مظلوم نمایی برخی مجرمان با اعتصاب غذا/خط دهی خارجی برای فرار از عدالت,

دادستان کل کشور به مظلوم نمایی برخی از متخلفان که جرم آنها ثابت شده است با اعتصاب غذا اشاره کرد و گفت:برخی مرتکب جرم شده و در دادگاه طبق موازین قانون جرمشان به اثبات رسیده و حکمشان قطعی شده روشی را در پیش گرفته اند که وقتی به زندان می روند دست به اعتصاب می زنند.

,

وی ادامه داد: این روش که برخی از متهمان در پیش گرفته اند خطی است که از خارج کشور به برخی از جریان های سیاسی  داده می شود.

,

 دادستان کل کشور امنیت را مقوله ای مهم برای جامعه دانست و گفت: امنیت مقوله ای گسترده است که ابعاد مختلفی را شامل می شود و اگر امنیت در عرصه های مختلف نباشد آسیب های فراوانی را متحمل می شویم.

,

وی به قتل هایی که اخیرا در اراک هم اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت:هر چند این گونه حوادث موردی اتفاق می افتد ولی باید برنامه ریزی هایی انجام شود که شاهد این نوع حوادث در هیچ جایی از استان نباشیم.

,

منتظری با اشاره به اینکه کوتاهی در رسیدگی به مسائل فرهنگی در به وجود آمدن بسیاری از حوادث موثر است ادامه داد: متاسفانه در کشور دسترسی به فضای مجازی آسان است و به نوعی ولنگاری در استفاده از فضای مجازی وجود دارد که این برای مردم کشور جهنم سوزان است.

,

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود برنامه های متعددی را در فضای مجازی پیش بینی کرده است افزود: اگر در این فضا سالم سازی و هدایت های لازم صورت نگیرد دچار مشکلات متعددی خواهیم شد.

,

وی با بیان اینکه فضای مجازی دنیای عجیبی از فساد است که همه عرصه های اخلاقی و اعتقادی را در بر گرفته است افزود:دشمن از همه ابزار های جذاب برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند.

,

منتظری با بیان اینکه نباید فضای مجازی را دست کم بگیریم ادامه داد: خانواده ها و مسئولین باید مراقبت های بیشتری را از حضور جوانان در فضاهای مجازی داشته باشند.

,

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه جوامع استکباری به دنبال منافع خودشان و ضربه زدن به دنیای اسلام هستند ادامه داد: در این راستا لازم است با برنامه ریزی در مقابل این برنامه ریزی دشمن ایستادگی کنیم.

,

وی به بالا بودن میزان طلاق و کاهش ازدواج در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در ارزیابی های صورت گرفته بخش عمده ای از این مشکلات مربوط به آلودگی های فضای مجازی است.

,

منتظری ایجاد امنیت را از وظایف دادستان عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون و تکالیف شرعی دادستان باید در راستای احقاق حقوق عامه مردم و ایجاد امنیت در جامعه از هیچ کوششی دریغ نکند.   

,

دادستان کل کشور به مشکلات قضایی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: استان مرکزی استانی صنعتی است و احتیاج به مراقبت های ویژه دارد و برخی از اقدامات نیاز به رصد مسائل و مشکلات مختلف دارد تا از بروز آنها در آینده جلوگیری شود.

,

وی ادامه داد: مسئولین قضایی استان باید به گونه ای در موضوعات مختلف ورود پیدا کنند که باعث نشود مشکلات پیچیده تر شود که همه بخش ها را درگیر خود کند.

,

منتظری با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات به تحریم ها بر می گردد افزود: بخشی از مشکلات به مدیریت و سیاست های غلط بر می گردد.

,

وی با بیان اینکه مسائل بانکی کشور مشکلات متعددی را دارند بیان کرد: مسئولین اقتصادی و بانکی کشور باید مشکلات بانکی را اصلاح کنند تا کمتر شاهد چنین مسائلی از این بخش باشیم.

,

دادستان کل کشور با اشاره به اسراف هایی که در بخش های مختلف خصوصی و دولتی صورت می گیرد خاطرنشان کرد: با جلوگیری از برخی از این ریخت و پاش ها می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

,

انتهای پیام/

]
دادستان کل کشورگفت:برخی مرتکب جرم شده و در دادگاه جرمشان به اثبات رسیده و حکمشان قطعی شده اما با مظلوم نمایی روشی را در پیش گرفته اند که با اعتصاب غذا می خواهند عدالت را دور بزنند.