شبستری: برای سال 2018 جهشی را مشاهده نکرده‌ایم/ پورمهدی: زیر ساخت‌های لازم برای تبریزِ 2018 در حال مهیا شدن است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، سعید شبستری در جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عملکرد ضعیف در بخش تبریزِ 2018، اظهار کرد: در بخش‌های عملیاتی چیزی را ندیده‌ایم و آن حرکت جهشی و انقلابی تا به حال مشاهده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن به سال 2018 باید در این فرصت کم اقداماتی انجام یابد تا پذیرایی مناسبی از مهمانان داشته باشیم.

,

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به کم بودن بودجه، عنوان کرد: با توجه به اینکه بودجه عمرانی استان محدود می‌باشد باید همه دستگاه‌ها به صورت جدی وارد عمل شوند.

,

وی متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی وظایف ذاتی خود را به حساب 2018 نگذارند و علاوه بر بخش‌های دولتی بخش خصوصی نیز باید وارد عمل شود.

,

محمد صادق پورمهدی نیز در ادامه با اشاره به اهمیت تبریز 2018، تاکید کرد: این یک فرصت است تا بتوانیم در بخش گردشگری وارد عمل شویم و در این راستا کمیته‌ها و جلسات زیادی تشکیل یافته است.

,

وی بیان داشت: با توجه به اینکه بحث ملی برای سال 2018 مطرح است یک مجوز ملی صادر شود و اقداماتی در این راستا انجام یافته است.

,

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای سال 2018 در حال انجام است، تصریح کرد: فعالیت‌‌هایی در بخش مرمت و بازسازی خانه‌‌های تاریخی انجام یافته و پارک‌ها و اماکن تفریحی نیز در حال آماده سازی می‌باشند و طی روزهای آینده 10 موزه دیگر افتتاح خواهند شد.

,

وی افزود: طبق آمارهای اعلام شده 40 درصد مسافران فرودگاه افزایش یافته است که این نشانه‌های خوبی از افزایش مسافران می‌باشد.

,

پورمهدی خاطر نشان کرد: در حوزه هتل سازی اقداماتی انجام یافته ولی باید بخش خصوصی بیش از این‌ها به این امر وارد شود زیرا دولت توانایی ساخت هتل را ندارد.

,

وی خواستار ورود همه دستگاه‌ها به امر 2018 شد و افزود: باید اقداماتی انجام یابد تا توریست‌های بیشتری رفت و آمد داشته باشند زیرا یک از راه‌های درآمدزایی، افزایش جذب توریست می‌باشد.

]
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی از عدم انجام اقدامات لازم برای تبریز 2018 انتقاد کرد که این موضوع با واکنش معاون عمرانی جبارزاده مواجه شد.