هشدار جدی رییس دامپزشکی شهرستان دنا در پی مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سفیردنا دکتر کرم چهارلنگ رییس دامپزشکی شهرستان دنا در گفت و گو با خبرنگار سفیردنا در تشریح چگونگی ورود این بیماری به روستای بن زرد از توابع بخش پاتاوه در شهرستان دنا گفت: علایم شیوع این بیماری خطرناک از روز چهار شنبه مشاهده شد که ساعتی بعد نمونه مشکوک به مرکز تشخیص بیماری در تهران ارسال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

 

,

چهارلنگ با بیان اینکه بعد از ظهر پنج شنبه هفته گذشته بعد از تایید مرکز تشخیص بیماری تهران مبنی بر مثبت بودن این بیماری اقدامات کنترلی آغاز شد.وی بیان کرد:متعاقب این اتفاق صبح روز جمعه جلسه شورای تامین شهرستان با حضور مسوولان امنیتی در بخشداری پاتاوه تشکیل جلسه داد.

,

 

,

رییس دامپزشکی دنا خاطر نشان کرد:بعد از بررسی های به عمل آمده مشخص شد عامل انتقال این بیماری ماشین دوره گرد فروش جوجه و مرغ بوده که از استان چهارمحال و بختیاری به استان آمده بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه طبق دستور دادستان محترم دستور بازداشت عامل انتقال انفولانزا صادر شده است افزود:بعد از قطعی شدن این بیماری مرگ آور 20 نفر از پرسنل دامپزشکی شهرستان و مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد اقدام به سم پاشی و معدوم سازی تمام پرندگان موجود در این روستا کردند.

,

 

,

رییس دامپزشکی دنا یادآور شد: خوشبختانه تا کنون هیچ گونه مورد ابتلا انسان به این بیماری مشاهده نشده است.وی از مردم خواست از خرید هر گونه مرغ و جوجه و کلیه پرندگان به صورت زنده خودداری کنند.

,

 انتهای پیام/

]
رییس دامپزشکی شهرستان دنا در پی مشاهده بیماری انفولانزای فوق حاد از مردم خواست تحت هیچ شرایطی اقدام به خرید پرندگان به صورت زنده نکنند.