بهره برداری از پتانسیل های مدیریت شهری هنگام بروز بحران اولویت شهردای نهاوند است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  گرو، امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: از اولین ساعات بارش زمستانی، در مرحله اول واحد خدمات شهری نهاوند با کمک نیروهای خود، در حال برف روبی شریانات اصلی و فرعی شهر هستند و کلیه معابر با انجام عملیات نمک پاشی برای ایمن شدن در برابر یخ بندان و تسهیل در عبور و مرور شهروندان آماده می شوند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرو,

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به بارش حجم زیاد برف، عوامل شهرداری برای جلوگیری از شکسته شدن شاخه های درختان و آسیب به شهروندان و جلوگیری از حوادث اقدام به برف  تکانی درختان در نقاط مختلف شهر می نمایند.

,

شهردار نهاوند با بیان اینکه تقویت زیرساخت های شهری زمینه را برای پویایی شهر در همه زمان ها به ویژه هنگام بروز بحران های جوی فراهم می کند،افزود:  اینکه برخی تصور می کنند مشکلات و ترافیک ناشی از بارش برف و باران متوجه شهرداری است، قضاوت صحیحی نیست؛ چرا که بسیاری از معضلات کنونی ریشه در روند غلط شهرسازی از گذشته، رشد بی رویه ساخت و سازها، افزایش سرانه جمعیت همچنین عدم تناسب زیرساخت ها نسبت به میزان جمعیت دارد .

,

یوسفیان گفت: پیشنهاد می شود به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان در روزهای بارندگی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر یا جاری شدن سیلاب همچنین کمک به رفع گره های ترافیکی،با تشکیل ستاد مستقل مدیریت بحران شاهد تقویت زیرساخت های شهری و شناسایی نقاط پرخطر در مواقع بحرانی به منظور ساماندهی آنها باشیم .

,

وی ادامه داد: مدیریت شهری نهاوند با برنامه ریزی های صورت گرفته از ماه های گذشته برای بارش احتمالی باران و برف در آماده باش کامل بوده و برای جلوگیری از بروز آب گرفتگی های معابر، در چندین نوبت همه کانال ها و مسیل های شهر را لایروبی کرده است.
شهردار نهاوند گفت: تلاش نیروهای زحمت کش شهرداری نهاوند برای رفع مشکلاتی ناشی از برف همچنان ادامه دارد و شهروندان نهاوندی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آبگرفتگی و یا مشکلاتی از این قبیل با سامانه ارتباط مردمی 137  این دستگاه در ارتباط باشند تا موارد در اسرع وقت پی‌گیری شود.
وی در پایان اظهار داشت: در چنین مواقعی علاوه بر مسئولان، مردم نیز مسئولیت هایی دارند، از جمله اینکه باید خودروی های شخصی خود را مجهز به لوازم مورد نیاز فصول سرد سال کرده و آمادگی لازم را برای رانندگی هنگام بارش داشته باشند زیرا اگر برای حتی یک خودرو اتفاقی در معابر رخ دهد کلیه معابر مجاور تحت تاثیر قرار می گیرند و معضلات ترافیکی به وجود می آید.

,
,
,

انتهای پیام/

]
شهردار نهاوند با بیان اینکه مدیریت شهری برای ساماندهی شهر هنگام بروز بحران های جوی آمادگی کامل دارد، گفت: انجام اقدامات لازم در این خصوص و بهره گیری از پتانسیل های موجود در شهرداری از اولویت های این مجموعه خدمت رسان است.