آغاز نشست های طایفه ای برای انتخاب کاندیدای شورای شهر در لنده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرلنده، شوراها بر اساس اصل یکصدم قانون اساسی با هدف تسریع در انجام برنامه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و از این قبیل از طریق مشارکت و همکاری مردم جهت اداره امور در نقاط مختلف شهر و روستا تشکیل گردید که با رای مستقیم مردم برای خدمت به مردم انتخاب می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

شورای اسلامی شهر طبق قانون دو وظیفه اصلی در پارلمان شهری عهده دار می باشد که بررسی لوایح شهرداری و تصویب آنها و نظارت بر عملکرد شهرداری است که  به دلیل اهمیت نقش و مشارکت مردم در حل مسایل و مشکلات شهری و با توجه به آنکه یکی از علت های مهم شکست برنامه ها در مدیریت شهری عدم توجه به خواسته ها و تمایلات کسانی است که ما برای آن ها طرح و برنامه ریزی انجام می دهیم و شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان دستگاه های اجرایی و انتقال دهنده نیازمندی های آنان به مسوولان است.

,

با توجه به توسعه شهرنشینی و رشد روز افزون جمعیت شهری، شهرها با مشکلات عدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روبرو هستند و برای اداره امور شهر نیاز به یک سیستم مدیریت یکپارچه شهری می باشد که بتوان با برنامه ریزی مدون و با همکاری تمامی نهادهای ذیربط در جهت رفع  نیازمندی های شهر گام برداشت، شوراهای اسلامی به عنوان یکی از نهادهای تصمیم گیرنده و نظارت کننده بر امور شهری می تواند تاثیرگذاری مثبتی در توسعه حقوق شهروندی داشته باشد.

,

در واقع هدف از تشکیل شوراهای اسلامی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است مشارکت دادن مردم در اداره امور محلی بوده و اکنون شوراها به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در زمینه قانون گذاری و نظارتی در امور محلی نقش آفرینی می نماید.

,

حال که کمتر از یک ماه مانده به ثبت نام شوراهای شهر و روستاها مانده است از هم اکنون شاهد فعالیت گسترده برخی از کاندیدای احتمالی در فضای های مجازی هستیم که از هم اکنون برنامه ها و طرح های خود را همراه با تصاویر انتخاباتی و تبلیغاتی خود در این شبکه های اجتماعی به مخاطبان القاء می کنند.

,

در این زمان باقی مانده فرصت های بسیاری برای شهروندان از طریق سران طوایف، قبایل و دوستان و آشنایان برای انتخاب یک چهره شاخص برای شورای شهر باقی مانده است که از طریق نشست های شبانه دورن طایفه ای و یا قومی برگزار می شود تا با انتخاب یک یا چند نفر برای گرفتن کرسی شورای شهر از همه توان و ظرفیت داخلی و گاهاً نیز با رایزنی با برخی طوایف ایجاد و فرد مورد نظر را راهی پارلمان کوچک شهری کنند.

,

نکته جالب اینجا است که در این نشست ها توجه چندانی به رشته، تخصص، تعهد، میزان مسئولیت پذیری، توان اداره امورشهری، قدرت تصمیم گیری، میزان نبوغ سیاسی، قدرت و توان حضور در سطوح ملی و هزاران شاخصه و پرامتر اصلی را نادیده گرفته و فقط میزان حضور فرد در شورا را مبنای کار قرار می دهند که اشتباه و خطای راهبردی است که انتظار می رود این شهروندان باتوجه به ظرفیت ها و توانمندی افراد متخصص و متعهد در طایفه از این چهره ها استفاده شود تا علاوه بر میزان مقبولیت طایفه ای در بین سایر شهروندان نیز این مقبولیت رسوخ کرده و انتخابی شایسته برای توسعه شهری صورت گیرد، چرا که انتخابی می تواند مثمرثمر برای توسعه شهری باشد که برخاسته از توانمندی و متخصص بودن فرد باشد.

,

به هرحال انتخابات از 25 اسفند سال جاری با شروع به کار هیات‌های اجرائی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل می شوند و 30 اسفند تا 6 فروردین زمان ثبت نام کاندیداها انجام می‌شود. که امیدواریم فردی را انتخاب کنیم که دارای ویژگی ها و شاخصه های یک انتخاب اصلح باشد.

,

انتهای پیام/

]
کمتر از یک ماه دیگر کشور رسماً وارد فاز انتخابات خواهد شداز این رو طوایف و مختلف در شهرو روستاهای شهرستان لنده از هم اکنون استارت انتخابات را زده و نشست های تخصصی برای انتخاب کاندید مورد نظر برگزار می شود.