طرح ملی خادم برای ۵۰ خانوار شهرستان مهدیشهر در حال اجرا است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا باغبان در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: طرح ملی خادم در همه استان ها و شهرستان ها در حال اجرا است که سهمیه شهرستان مهدیشهر در فاز اول 50 خانوار است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی هدف از اجرای این طرح را کمک به آمادگی خانواده ها در برابر مخاطرات طبیعی دانست و تصریح کرد: این طرح تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده های ایرانی استتا آمادگی در برابر وقوع حوادث داشته باشند و بتواننداز خود و خانواده خود مراقبت کنند.

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه طرح ملی خانوار از بهمن ماه در شهرستان کلید خورده است، افزود: فاز اول این طرح در شهر درجزین در حال اجراست و 50 خانوار آموزش های لازم را فرا می گیرند.

,

, ,

باغبان اضافه کرد: در مرحله اول این طرح، خانواده ها ارزیابی می شوند که چقدر در برابر مخاطرات آمادگی دارند و سپس در مراحل بعدی هر ماه آموزش های لازم داده می شود.

,

وی مراحل آموزش این طرح را 12 مرحله دانست و بیان کرد: طرح به صورت سالانه است و هر خانواده ای در هر ماه یک مرحله آموزش می بینندو در پایان طرح دوباره آمادگی خانوارها ارزیابی می شود.

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهدیشهر نحوه آموزش طرح ملی خادم را مراجعه مربیان داوطلب جمعیت هلال احمر به درب منازل خانوارها بیان کرد و ادامه داد: هر آموزش به صورت میانگین 5 الی 10 دقیقه زمان می برد.

,

باغبان با اشاره به اینکه 6 مربی داوطلب هلال احمر در اجرای طرح ملی خادم در شهرستان مهدیشهر همکاری می کنند، خاطر نشان کرد: مربیان با حکم ماموریت و کارت شناسایی و کاور جلوی درب منازل حضور می یابند.

,

وی با بیان اینکه در فاز دوم این طرح خانوارهای جدید برای آموزش در طرح قرار می گیرند، تاکید کرد: این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت اجرا می شود و در صورتی که موفقیت آمیز باشد برای تمامی خانوارها اجرا خواهد شد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهدیشهر گفت: فاز اول طرح ملی خادم برای 50 خانوار شهرستان مهدیشهر در حال اجرا است و خانوارها آموزش های امدادی لازم در برابر مخاطرات طبیعی را فرا می گیرند.