عدم مناسب‌ سازی معابر واماکن عمومی دهگلان باعث ایجاد مشکل برای معلولان شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، جلسه مناسب سازی محیط و مبلمان شهری با حضور معاون فرماندار و به همت اداره بهزیستی دهگلان درسالن جلسات فرمانداری برگزارشد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,


در این جلسه قربانعلی رسولی رئیس اداره بهزیستی دهگلان با اشاره به مناسب سازی محیط معلولان گفت: عدم مناسب‌سازی و مبلمان شهر دهگلان برای معلولان مشکل ایجاد کرده است.


وی افزود مناسب سازی محیط خانه معلول برعهده اداره بهزیستی و محیط و مبلمان شهری برعهده نظام مهندسی است و این اداره از ابتدای سال مناسب سازی محیط منزل مسکونی  برای  15 نفر از معلولان به ارزش 20 میلیون تومان انجام داده است.


رسولی گفت: وضعیت معابر و محیط های بانکی دهگلان از لحاظ مناسب سازی چندان  مناسب نبوده و طی جلساتی با ادارت و بانکها اکثر روسای ادارات در جواب اماکن اداری را استیجاری اعلام نمودند که نمیتوان آنان رامناسب سازی نمود.

 

وی افزود: در فضاها و معابر عمومی شهر دهگلان، ادارات، مغازه‌ها، مراکز خرید و هر جایی که یک انسان سالم از آنجا عبور می‌کند و برای تهیه نیازهایش به آنجا می‌رود باید وضعیت معلولان هم در نظر گرفته شود تا آنها هم مانند دیگر افراد جامعه بتوانند به‌ راحتی تردد کنند.


رسولی گفت: امکانات شهری، اعم از پارک‌ها و مراکز تفریحی نیز از جمله مواردی است که باید برای استفاده معلولان برنامه‌ریزی انجام شود تا این قشر معلول نادیده گرفته نشوند و بتوانند به راحتی و بدون نیاز به کمک دیگران در جامعه حاضر شده و احساس غرور کنند.


وی درادامه افزود: در جامعه باید فرهنگ‌سازی ابتدا از خانواده‌ها آغاز شود که معلولان عضوی از اجتماع هستند که مانند افراد سالم جامعه باید مورد توجه قرار گیرند.


رسولی ورودی ادارات، بانک‌ها و بوستان‌های شهر را برای معلولان نامناسب دانست و بیان کرد: مهم‌ترین علت عدم پیشرفت معلولان درک نکردن آن‌ها است.


در ادامه محمدی معاون فرماندار دهگلان با تاکید بر اینکه فضاهای شهری باید متناسب با شرایط معلولان ساخته شود، گفت: برای این قشر از افراد جامعه هیچ چیز بالاتر ازایجاد امکانات و رفاه و آسایش آنان نیست.


وی افزود: متاسفانه در سنوات گذشته اقدامات خیلی کم درسطح شهر برای معلولان، جانبازان و افراد سالخورده انجام شده است.


محمدی گفت: در حال حاضر معلولان و جانبازان به علت نوع ساخت بسیاری از ساختمان های ادرای و بانک ها نمی توانند مانند سایر افراد جامعه کارهای شخصی خود را به تنهایی انجام دهند.


وی افزود: در حال حاضر وضعیت معابر شهری، پارک ها و فضای سبز در دهگلان  به گونه ای است که حتی سالمندان نیز نمی توانند به راحتی از این فضاها استفاده کنند.


وی ازشهردار و شورای شهر دهگلان خواست که باید فضا سازی مبلمان شهری برای معلولین و سالخوردگان را مدنظر داشته باشند تا آنان نیز همانند سایر افراد جامعه در آسایش باشند.
 

 در این جلسه مصوب شد که در احداث امکان اداری برای ایجاد رمپ و آسانسور جهت دسترسی بهتر  تردد معلولان  نظام مهندسی دهگلان نظارت کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

 

,
,
]
رئیس اداره بهزیستی دهگلان در در جلسه مناسب سازی محیط برای معلولان گفت: عدم مناسب‌ سازی معابر و اماکن عمومی دهگلان باعث ایجاد مشکل برای معلولان شده است.