نظارت مستمر دامپزشکی بوئین زهرا بر تولید بهداشتی مزارع پرورش ماهی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بوئین امروز دکتر مهدی مهرزاده گفت : براساس برنامه ریزی های مدون ، کارشناسان واحد بهداشت ومدیریت بیماریهای آبزیان  اداره دامپزشکی بوئین زهرا به طور مستمر اقدام به بازدید و نمونه برداری از استخرهای پرورش ماهی در سطح شهرستان بوئین زهرا می نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بوئین امروز,
دکتر مهرزاده با بیان این مطلب افزود: دسترسی به منابع پروتئینی سالم از حقوق شهروندان می باشد و از آنجائیکه یکی از مخاطرات موجود در رابطه با سلامت آبزیان استفاده از ماده شیمیایی غیر مجاز مالاشیت گرین میباشد ، این اداره با نظارت و نمونه برداریهای منظم و دوره ای اقدام به آزمایش و بررسی مصرف یا عدم مصرف این ماده در دوره پروش می نماید.
,
 
,
این مقام مسئول اضافه کرد : چنانچه نتایج حاصله از آزمایشات صورت گرفته در هر مرحله از پرورش مصرف این ماده خطرناک را تاییدکند کل محموله از چرخه مصرف خارج و معدوم میگردد.
,
دکتر مهرزاده در پایان ضمن اشاره به وجود داروهای مجاز و جایگزین مالاشیت گرین ، اعلام داشت: خوشبختانه با توجه به هشدارها و آموزشهای داده شده به پرورش دهندگان ماهی ، اخیرا هیچ موردی از مصرف این ماده در مزارع شهرستان بوئین زهرا تائید نگردیده است.
,
انتهای پیام/
]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا از نظارت بهداشتی بر تولید آبزیان در مزارع پرورش ماهی شهرستان خبر داد.