هوای اراک در وضعیت نارنجی قرار گرفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز؛ گفت: غلظت آلاینده ها در هوای اراک از ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه چهارم اسفندماه افزایش یافته و بنا به اعلام مرکز پایش کیفیت هوا، غلظت ذرات معلق در هوای این کلانشهر به ۵۳ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

, ,

محمودی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هم هوای کلانشهر اراک در وضعیت ناسالم قرار داشت اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته به  ۱۴۶ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم است.

,

وی ادامه داد: استاندارد شاخص سنجش میزان ذرات معلق در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۹۷ روز آلوده و سال گذشته در مجموع ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده گفت: تعداد روزهای ناسالم اراک امسال نسبت به سال قبل ۶۰ روز افزایش داشته است.

,

محمودی بیان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی مبنی بر پایداری جو در روزهای آینده احتمال تداوم روزهای آینده در اراک دور از انتظار نیست.

,

وی ادامه داد: گروه های جمعیتی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان از تردد در فضای باز و شلوغ خودداری کنند و در این روزها به توصیه های پزشکی توجه ویژه داشته باشند.

,

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هم هوای کلانشهر اراک در وضعیت ناسالم قرار داشت گفت: شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۴۶ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که بیانگر شرایط ناسالم و وضعیت نارنجی بر اساس جدول شاخص کیفیت هوا است.