استان البرز نیازمند سلامت عمومی و بهداشت روانی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرج رسانه، با توجه به اینکه، هر محله و منطقه به خانه های سلامت یا خانه ی بهداشت به منظور ارتقاء سطح سلامت عمومی و بهداشت روانی نیاز دارند ؛ همانطور که این برنامه ریزی در استان تهران شکل گرفت و در هر محله و منطقه مراکزی جهت خدمات رسانی به شهروندان از جهت مشاوره های گروهی ، کارگاه های روانشناسی و مهارت های سلامت خانواده برگزار می شد ؛ این نیاز در تمام استانهای کشور مشاهده می شود . همچنین استان البرز که نیاز به حمایت های زیادی از نظر مالی و بودجه ای برای اجرای این طرح و تشکیل مراکزی جهت تامین نیازهای روانی شهروندان دارند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,

از آنجایی که هر محله یا منطقه در سطح وسیع استان البرز دارای مشکلاتی است و هر کدام از شهروندان از این مشکلات مستثنی نبوده و به نوعی با زندگی روانی آنها تداخل پیدا می کند و درگیر چنین مسائلی هستند ، قابل توجه است که این مسائل را ذکر کنیم و با کمی ریز بینی در اطراف خود می توانیم از کوچکترین مشکلات به بزرگترین اختلالات و ناراحتی های روانی افراد پی ببریم .
اختلالات روانی از خفیف تا شدید و با مدت زمان کم یا زیاد بوجود می آیند .
از جمله مشکلاتی که در طول روز ما را درگیر خود می کند : فوبیا شامل ترس غیرمنطقی و نامعقول از یک موضوع یا موقعیت خاص است .فوبیاهای خاص به پنج دسته تقسیم میشوند: الف- ترس از حیوانات: ترس شدیدی که علت آن یک حیوان یا حشره باشد مانند ترس از مار، عنکبوت، ترس از جوندگان، ترس از سگ و امثال آن. ب- ترس از عوامل طبیعی: مانند ترس از طوفان، ترس از آب، ترس از تاریکی، ترس از بلندی و غیره. ج- ترسهای مرتبط با زخم و خون: ترس شدید از مشاهدۀ زخم، تزریق، خون و غیره. د- ترسهای موقعیتی: مانند ترس از دندانپزشک، ترس از مکانهای بسته، ترس از آسانسور، پرواز، تونل، پل، ترس از مرگ، خفگی، بیماری، و امثال آن. خ- ترسهای دیگر: ترسهایی چون افتادن از بلندی ،ترس شدید از صداهای بلند، و ترس از دیدن دلقکها در این بخش قرار میگیرند.
حملات پانیک یک نوع پاسخ به شرایط استرس زا می باشد. تفاوت آن با دیگر پاسخ های بدن نسبت به عوامل شروع کننده ی استرس تنها در شدت و علائم آن می باشد. حمله ی پانیک یک دوره ی احساس ترس شدید است که بطور موقت فعالیتهای عادی فرد را مختل می سازد. شروع آن معمولاً ناگهانی و بدنبال یک عامل محیطی آزاردهنده یا دلهره آور است.مانند ترس از افراد معتاد یا متکدیان آزاردهنده یا بیماران سادیسمی .
اختلالا دیگر که می تواند زمینه ای در مشکلات شهری و ناامنی و آشفتگی روانی شهر داشته باشد .
در این خصوص خانه های سلامت با همراهی مدیران محترم شهری و ارگانهایی مرتبط می توانند امکانات لازم را برای ایجاد این مراکز فراهم کنند تا به مرور زمان بهداشت روانی در سطح شهر گسترده شود و دیگر خانمی در سطح شهر دچار حملات پنیک از دیدن فرد معتادی که رفتار آزاددهنده انجام میدهد نشود . یا کودکی به هنگام بازگشت از مدرسه با دیدن یک سگ ولگرد دچار اختلال هراس نشود که آسیب روانی آن در بزرگسالی نمایان شود و نتواند در یک همایش سخنرانی کند .

,
,
,
,
,
,

منیره بخشکار

,

انتهای پیام/

]
برای ساختن البرزی استوار چون کوه البرز زیرساختهای روانی شهروندان باید اصلاح شود و نیاز به بهداشت روانی در کلیه ی شهرستانهای تابع استان البرز تأمین شود .