خسارت 19 میلیارد ریالی سیل به روستاهای بخش کاخک گناباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ندای گناباد گفت: خوشبختانه در سامانه بارشی اخیر که استان خراسان رضوی را تحت پوشش قرارداد، بخش کاخک گناباد با 67/3 میلی‌متر بارندگی رتبه دوم بارندگی از 277 بهمن‌ماه تا یک اسفندماه را از آن خود کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدرضا حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار , ندای گناباد,  گفت: خوشبختانه در سامانه بارشی اخیر که استان خراسان رضوی را تحت پوشش قرارداد، بخش کاخک گناباد با 67/3 میلی‌متر بارندگی رتبه دوم بارندگی از 277 بهمن‌ماه تا یک اسفندماه را از آن خود کرد.,

بخشدار بخش کاخک گناباد اظهار کرد: علی‌رغم خوشحالی مردم به دلیل این میزان بارندگی، متأسفانه وقوع سیلاب به 20 روستای بخش کاخک خسارت به میزان 19 میلیارد و 500 میلیون ریال وارد کرد.

,

حجازی در خصوص خسارت‌های واردشده به روستاهای بخش کاخک گناباد گفت: خسارت به تأسیسات و شبکه‌های آب شرب روستایی، خسارت به شبکه برق‌رسانی، خسارت به مزارع کشاورزی، باغات، گلخانه‌ها و راه‌های بین مزارع، آسیب به راه‌های روستایی، آسیب به 5 قنات و کانال‌های آب کشاورزی مهم‌ترین خسارت‌های واردشده به روستاهای بخش کاخک گناباد است.

,

بخشدار بخش کاخک گناباد بابیان اینکه بخشداری در حد توان خود در امر بازگشایی و مرمت راه‌ها اقدام کرده است، افزود: جزئیات خسارات واردشده به روستاهای بخش کاخک جهت برنامه‌ریزی و مساعدت به مردم روستاها به ستاد بحران گناباد ارسال‌شده است.

,

حجازی ادامه داد: همچنین کشاورزانی که مزارع آن‌ها بیمه بوده است به صندوق‌های حمایتی جهت جبران خسارات معرفی می‌شوند.

,

از ابتدای مهرماه سد کاخک با 250.9 میلی‌متر و 73 درصد افزایش بیشترین و بیمرغ با 60 میلی‌متر و دو درصد افزایش کمترین رشد را نسبت به سال زراعی گذشته در شهرستان گناباد داشته است.

,

بخش کاخک در 15 کیلومتری مرکز شهرستان گناباد واقع‌شده و دارای 60 روستا و آبادی است.

,

انتهای پیام/

]
بخشدار بخش کاخک گناباد گفت: علی‌رغم خوشحالی مردم به دلیل بارندگی‌های اخیر، متأسفانه وقوع سیلاب به 20 روستای بخش کاخک خسارت به میزان 19 میلیارد و 500 میلیون ریال وارد کرد.