عضویت ۲۰۰ بانوی مهندس در سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد/ باید نقش واقعی زنان در اقتصاد شناسانده شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدبانو؛ حسن بلندیان در گفتگو با خبرنگار یزدبانو با بیان اینکه خداوند اولین مهندس است، تصریح کرد: مهندسی تلفیقی از دانش، خلاقیت و هنر بوده و اگر کسی بتواند این سه مقوله را باهم ترکیب کند، مهندس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدبانو, یزدبانو ,

بلندیان با بیان اینکه باید به مقوله نخبگان و به‌ویژه در بخش زنان بیشتر توجه داشت چراکه آینده کشور از سوی نخبگان تعیین می‌شود، خاطر نشان کرد: نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی، نقشی اساسی و کلیدی است؛ زن مادر خانواده بوده و در کانون خانواده است که باید فرزندان به‌گونه‌ای تربیت شوند که فردا کارآفرین، مهندس، نخبه و در نهایت آینده‌ساز کشور به بار بیایند.

,

وی با بیان اینکه جایگاه واقعی زنان در زمینه اقتصاد روشن نشده است، گفت: قوانینی در حوزه بانوان و اقتصاد وجود دارد که باید بازنگری شود و همچنین باید قوانینی متناسب وضع شود.

,

بلندیان بابیان اینکه باید حدومرزهای حضور زن در بازار کار تعریف شود، اذعان کرد: متأسفانه خود بانوان آن‌طور که باید به نقششان در حوزه اقتصاد مقاومتی آگاه نیستند و البته این بستر هم به‌طور شایسته فراهم نشده است.

,

وی با اشاره بر لزوم شناخته شدن جایگاه واقعی زنان در اقتصاد، ادامه داد: مراجعه به اسناد معرفتی، شرعی و اسلامی و از طرفی پیشینه تاریخی که از حضور و فعالیت زنان در حوزه اقتصادی، حکایت از آن دارد که در فرهنگ ما حضور فعال زنان در زمینه‌های مختلف اقتصادی تعریف شده است.

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد تصریح کرد: توانمندی زنان یزدی همیشه ثابت شده است؛ باید چگونگی ایفای نقش مادری، همسری و در کنار آن انجام نقشی سازنده در حوزه صنعت و اقتصاد مقاومتی به‌طور شایسته شناخته شود.

,

انتهای پیام/ش

,

 

]
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد با بیان اینکه باید در قوانین مرتبط با نقش بانوان در اقتصاد بازنگری صورت گیرد، گفت: در فرهنگ ما زنان نقش کلیدی در اقتصاد دارند.