دومین همایش ملی «ادبیات بومی ایران زمین» برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک به همت مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی واحد لرستان و دانشگاه لرستان دومین همایش ملی «ادبیات بومی ایران زمین» برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

از محورهای این همایش می توان به بررسی علوم بلاغت در ادبیات بومی، پیوند قصه و دیگر انواع داستانی با ادبیات بومی، زبان بومی وپیوند آنها با زبان رسمی، پیوند موسیقی محلی و ادبیات بومی، بازتاب فرهنگ و سنن اقوان ایرانی در ادبیات بومی، اسطوره و حماسه در ادبیات اقوام ایرانی،فلسفه و عرفان در ادبیات اقوام ایرانی،ادبیات تطبیقی (بومی و ملی) و طنز در ادبیات بومی اشاره کرد.

,

ضرورت نگهداری از زبان و ادبیات بومی در جهت غنای فرهنگی و وحدت ملی، راهکارهای ترویج زبان بومی در بین دانش آموزان، سایر موضوعات مرتبط با ادبیات بومی و در بخش فرهنگی هنری نیز سرودهای بومی ویژه دانش آموزان استان لرستان   از دیگر محورهای این همایش هستند.

,

اساتید و دانشجویان و محققان عزیز می توانند مقالات خود را از طریق ایمیل mfjdlorestan@yahoo.com  تا تاریخ ۱۵اردیبهشت ماه ۹۶به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند.

,

علاقه مندان جهت کسب اطلاع بیشتر میتوانند به سایت kallahbad.ir و یا کانال تلگرامی @zagrosjd مراجعه نمایند.

,

آدرس دبیرخانه: خرم آباد ابتدای کوی جهادگران، ساختمان جنبی مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی لرستان، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان لرستان، مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی تلفکس: ۳۳۲۱۴۷۳۳-۰۶۶

,

انتهای پیام/

]
دومین همایش ملی «ادبیات بومی ایران زمین» به همت مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی واحد لرستان و دانشگاه لرستان برگزار می شود.