آسایش مردم سمنان زیر چرخ های خودرو/ پیاده روهای سمنان در تسخیر نمایشگاه داران اتومبیل
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، بعضا شاهد هستیم دارندگان نمایشگاه های اتومبیل، با کمال قاطعیت و حق به جانبی این عمل را مرتکب شده و در جواب اعتراضات و نارضایتی های اعلام شده به نحوی برخورد می کنند که انسان فکر می کند آن مکان ملک شخصی و جز دارایی های طبیعی وی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

گاها می بینیم این پدیده به نحوی رخ نمایی می کند که، اتومبیل ها به صورت ردیفی و در تعداد زیاد کنار هم در پیاده رو پارک شده و به هیچ عنوان مسیری برای رفت و آمد موجود نمی باشد و راه حلی جز تغییر مسیر برای عابران در کار نیست و این درحالیست که به خوبی می دانیم این مهم ، چه میزان  درآمد و شد افراد کهنسال همچنین کودکان خطر آفرین می باشد.

,

حق به جانبی داراندگان این نمایشگاه ها گاهی به این حد می رسد که با استفاده از موانع در خیابان، از پارک وسایل نقلیه  افراد در جلوی نمایشگاه خود جلوگیری می کنند و علاوه بر سد معابر عمومی، از مانع نیز استفاده می کنند و با این حرکت علاوه بر اشغال پیاده روهاو  تغییر مسیر تردد عابرین پیاده، باعث ایجاد سد در خیابان نیز می شوند.

,

, , ,

شکی نیست اینگونه سدمعبرها که در چهره  شهر بسیار تاثیر گذار بوده و  ظاهری زشت را به آن ارزانی می کند ، در افزایش حجم ترافیک همچنین تعداد تصادفات نیز نقشی بسزا دارد.

,

بر اساس اصل 9 ماده 96 تبصره 6 کتاب مجموعه قوانین و مقررات شهرداری ها اراضی، کوچه ها، میدان ها، خیابان ها و معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر،ملک عمومی محسوب شده و تعرض در این معابر، تخلف تلقی می شود و می بایست شهرداری ها با متخلفان برخورد کنند.
همچنین، بر اساس تبصره 1 ماده 55 قانون شهرداری ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آنها، میدان ها، پارک ها و باغ های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

,
,

, , ,

بند 20 همین ماده از قانون تاکید می کند که شهرداری ها موظفند با مشاغل مزاحم یا تاسیس اماکنی که به نحوی موجب مزاحمت شهروندان باشد، برخورد کنند.

,

با توجه به اینکه حل این معضل و تخلف  نیازمند رسیدگی و پیگیری جدی مسئولان شهر می باشد  و برخورد قاطع و عملی آنها را می طلبد، از مسئولان ارشد استان تقاضا داریم  برای رفع مشکل مذکورکه برای شهروندان از اهمیت خاصی برخودار می باشد، حداکثر تلاش خود را بکار گیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
سدمعبر درحالی یکی از معضلات بزرگ امروز جامعه بشمار می رود که برخی از پیاده روهای شهرسمنان، پارکینگی برای نمایشگاه های اتومبیل شده است .