هزاران رومانیایی دوباره در حمایت از استعفای دولت تظاهرات کردند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هزاران تن از مخالفان دولت رومانی با تجمع در میدان پیروزی بخارست، از اتحادیه اروپا و ارزش‌های آن حمایت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خبرگزاری آلمان با اعلام این خبر نوشت که حدود سه هزار نفر در برابر پارلمان رومانی تجمع کردند و از دولت سوسیال‌دموکرات این کشور خواستند تا به دلیل تلاش برای حمایت از مقامات فاسد، استعفا کند.

,

یکشنبه شب، بیست و هفتمین شب متوالی بود که علیه «سورین گریندیانو» نخست‌وزیر رومانی و طرح جنجالی که وی از آن حمایت کرده بود، تظاهرات برگزار شد.

,

 این تظاهرات‌ها را می‌توان بزرگترین تجمع پس از سقوط «نیکولا چائوشسکو» رهبر کمونیست این کشور در سال 1989 دانست.

,

تظاهرات‌کنندگان فریاد می‌زدند: «استعفا.. استعفا».. «شما دزدها». عده‌ای هم نوشته‌ای داشتند که در آن واژه «مقاومت» به چشم می‌خورد.

,

دولت سوسیال دموکرات رومانی چندی پیش دو طرح را بدون ارسال به پارلمان تصویب کرد که علاوه بر بخشش محکومیت زندان، برای سیاستمداران این کشور که به اتهام فساد مالی و اختلاس به زندان محکوم شده‌اند، امکان نجات از این محکومیت را فراهم می‌کرد.

,

با استناد به این قانون که حدود دو هفته پیش به تصویب رسید، حکم رهبر حزب سوسیال دموکرات رومانی نیز که به اتهام اختلاس و تقلب در انتخابات به دو سال زندان محکوم شده است، اجرا نمی‌شد.

,

همچنین طبق این دستور دولتی گریندیانو، حدود دو هزار و 500 نفر از زندانیانی که در میان آنها نمایندگان و اعضای احزاب این کشور نیز وجود دارند، شامل عفو می‌شدند و از زندان آزاد می‌شدند.

,

انتهای‌پیام/ط

]
مردم رومانی در ادامه انتقاد از سیاست‌های دولت در حمایت از افراد فاسد دولتی، بار دیگر به خیابان آمدند.