ترویج وقف فاطمی از اهمیت بالایی برخوردار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان شرقی ، حجت‌الاسلام حامد  شاهبیگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در فرهنگ دینی و اعتقادات اسلامی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد که مرور روایات رسیده از معصومین(ع) و بزرگان دین این نکته را برای انسان روشن می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان شرقی, زنان شرقی, زنان شرقی,  ، حجت‌الاسلام حامد  شاهبیگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در فرهنگ دینی و اعتقادات اسلامی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد که مرور روایات رسیده از معصومین(ع) و بزرگان دین این نکته را برای انسان روشن می‌کند.,
وی اظهار کرد: در احادیث از این بانوی بزرگ اسلام به عنوان محدثه یعنی کسی که جبرئیل برای ایشان حدیث می‌گفته یاد شده است و ایشان را جلوه‌ای از شب قدر و یا خیر کثیر نام برده‌اند که تبیین هر کدام از این واژه‌ها نیازمند نشستن پای درس یک عالم دینی است.
,
 
,
امام جمعه خوسف بیان کرد: نشستن در مجالس عزاداری و سوگواری در نهایت باید منجر به این مهم شود که در ذهن و فکر مخاطب حضرت زهرا(ع) به عنوان یک اسوه و الگو شکل بگیرد که این امر جز با افزایش معرفت نسبت به ایشان محقق نمی‌شود.
,
 
,
شاهبیگی ادامه داد: وقتی نسبت به ساده زیستی، نقش اجتماعی، مادری و همسری، شادابی محیط خانوادگی و... حضرت زهرا(س)معرفت کسب کردیم، بی‌شک آن موقع ایشان به عنوان یک زن کامل الگو و اسوه برای ما مطرح خواهد بود.
,
 
,
وی با اشاره به طرح سوگواره یاس نبوی، گفت: تبلیغ دین و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند یک پشتوانه مالی است و بدون این پشتوانه نمی‌توان به اهداف مد نظر رسید.
,
 
,
امام جمعه خوسف یادآور شد: وقف به عنوان یک ابزار کارآمد در طول تاریخ پشتوانه مالی بسیار خوبی برای کارهای فرهنگی و تبلیغ سبک زندگی فاطمی است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی موقوفات مرتبط با حضرت فاطمه(س) افزون‌تر شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
امام جمعه خوسف با بیان اینکه باید الگوی همه سبک زندگی حضرت فاطمه(س) باشد، گفت: ترویج وقف فاطمی بسیار مهم است.