دوشنبه بازار نطنز تا پایان فروردین سال آینده به مکان جدید منتقل می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز، شهردار نطنز عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح احداث دوشنبه بازار نطنز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مکان فعلی بازار میوه و تره بار در روزهای دوشنبه واقع در خیابان حافظ به لحاظ ترافیکی و امنیتی مناسب نبوده و با توجه به اینکه مدارس احسان ۱ و ۲ در نزدیکی آن قرار دارد، در روزهای دوشنبه مردم و دانش آموزان را با مشکلات فراوانی مواجه می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز،,

سید محسن تجویدی افزود: شهرداری نطنز از سه سال پیش درصدد تغییر مکان دوشنبه بازار به محلی دیگر که هم به دور از محیط های آموزشی باشد و هم به لحاظ بار ترافیکی خطراتی را به وجود نیاورد برآمد.

,

وی ادامه داد: روند اختصاص و واگذاری زمین از طرف ادارات مربوطه بسیار به طول انجامید و با پیگیری های فراوان شورای اسلامی و شهرداری بالاخره این مشکل حل شد و زمینی در ابتدای خیابان سعدی و در ضلع غربی پارک سرچشمه سرابان مهیا و اقدامات اولیه احداث دوشنبه بازار آغاز شد.

,

شهردار نطنز تصریح کرد: مساحت زمین مذکور بیش از ۱۱ هزار مترمربع است که در آن فضای بازار بیش از سه هزار متر مربع، پارکینگ عمومی یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، پارکینگ ویژه صاحبان مشاغل یک هزار و ۶۰۰ مترمربع، فضای سبز، پارک محلی، نمازخانه و سرویس های بهداشتی سه هزار و ۶۰۰ مترمربع و پیاده رو به مساحت یک هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.

,

وی با اشاره به حجم زیاد کار در این طرح، بیان کرد: شیب طبیعی زمین و اختلاف ارتفاع تقریبی دو متر و ۵۰ سانتیمتری با بلوار مجاور موجب شد عملیات خاکریزی و خاکبرداری به حجم بیش از ۱۲ هزار متر مکعب به تعداد یک هزار و ۵۰۰ سرویس کامیون و دیوارچینی به طول ۳۰۰ متر با عرض یک متر و ۵۰ سانتیمتر و ارتفاعی حدود سه متر در دستور کار قرار گیرد.

,

تجویدی از پیشرفت ۳۰ درصدی این طرح تاکنون خبر داد و گفت: کل این طرح در چند فاز از جمله آماده سازی زمین بازار و پارکینگ ها، احداث سرویس بهداشتی، نمازخانه، احداث پیاده روها و دیوار کشی مجموعه، ساخت پارک محلی و فضای سبز در مجاورت بازار و ایجاد غرفه های دائمی در بازار تعریف شده است که مرحله به مرحله جلو می رود.

,

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات جدی که در محل فعلی دوشنبه بازار وجود دارد، لذا آماده سازی محوطه دوشنبه بازار در اولویت کاری شهرداری نطنز قرار دارد و سعی می شود حداکثر تا پایان فروردین ماه محوطه را آماده و انتقال دوشنبه بازار را به محل جدید عملیاتی کنیم.

,

شهردار نطنز تاکید کرد: از ابتدای این دوره یکی از دغدغه های مهم شورای اسلامی شهر و شهرداری ساماندهی پنجشنبه بازار و دوشنبه بازار بوده و فراهم کردن مقدمات اجرایی از جمله اختصاص یا تملک زمین و تامین اعتبار برخلاف مشکلات موجود انجام شد.

,

وی بیان کرد: شهرداری در ابتدا ساماندهی، بهسازی و احیای پنجشنبه بازار را پس از تملک زمین آغاز کرد ولی با کارشکنی و سنگ اندازی اداره میراث فرهنگی این طرح متوقف شده است.

,

تجویدی خاطرنشان کرد: اگر این کارشکنی ها وجود نداشت تاکنون به مراحل پایانی آن طرح نیز نزدیک شده و می توانستیم آن را به اهالی مردم و مراجعان زیادِ پنجشنبه بازار تقدیم کنیم.

,

انتهای پیام/

]
تجویدی گفت: با توجه به مشکلات جدی که در محل فعلی دوشنبه بازار وجود دارد، لذا آماده سازی محوطه دوشنبه بازار در اولویت کاری شهرداری نطنز قرار دارد و سعی می شود حداکثر تا پایان فروردین ماه محوطه را آماده و انتقال دوشنبه بازار را به محل جدید عملیاتی کنیم.