حفاظت از محیط زیست سردشت توسط تشکل های مردم نهاد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو هیئت مدیره ی انجمن فرهنگی جوانان نوژین نلاس به بُلفَت گفت: مسیر روستاهای گردشگرپذیر شهرستان از روستای واوان تا روستاهای نلاس، ورگیل و همچنین پلیس راه سردشت به فاصله بیش از 15 کیلومتر تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت,

سعید خضرنژاد در خصوص طرح جای گذاری لوله های بتنی، افزود: در این طرح تعداد 102 لوله بتنی به ارزش بیش از 80 میلیون ریال از محل کمک های مردمی و انجمن هزینه شد که تمام آنها با رنگ های مناسب و نوشته های "اهمیت محیط و حفظ محیط زیست" مزین شده است.

,

به گفته وی، هدف از این فعالیت زیست محیطی فرهنگ سازی در جهت دفع صحیح زباله های اهالی و مسافران بوده است که بهمناسبت استقبال از بهار و ظهور زیبای طبیعت صورت گرفت.

,

خضرنژاد مهم ترین اقدامات انجمن را برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و تبدیل آن به چهارشنبه سبز با قرار دادن گل هایی در خیابان، همکاری با مدارس در جهت بهبود وضعیت ساختمانی و فنی، نشست هایی با شورا و دهیار نلاس برای حل مشکلات داخلی، تجهیز سالن ورزشی نلاس به رختکن و سرویس بهداشتی و همچنین تلاش برای دریافت زمین کتابخانه از مهم ترین فعالیت های انجمن در سال جاری بوده است.

,

بر اساس گزارش بُلفَت، انجمن فرهنگی جوانان نوژین نلاس در سال 93 تاسیس و در همان زمان نیز مجوز خود را از فرمانداری سردشت دریافت کرد تا بتواند فعالیت هایش را به صورت رسمی آغاز کند.

,

شهرستان سردشت دارای 150 هزار هکتار مساحت است که از این میزان 90 هزار هکتار را اراضی جنگلی و 30 هزار هکتار مرتع تشکیل می دهد.

70 درصد از اراضی جنگلی آذربایجان غربی در شهرستان سردشت واقع شده است.

,
,
,

شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
انجمن مردم نهاد نوژین نلاس در اقدامی ابتکاری با جای گذاری بیش از 102 لوله بتنی سعی در حفاظت از طبیعت شهرستان سردشت و فرهنگ سازی در این خصوص دارد.