فاجعه دفن زباله های عفونی در روستای دلازیان سمنان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاخه طوبی، مشکلات و بی تدبیری های پی در پی در حوزه محیط زیست گویی تمامی ندارد و به قول معروف هر دم از این باغ بری می رسد، متاسفانه این نوبرانه تلخ این بار از روستای دلازیان سمنان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی، ,

این در حالی است که روستای موردنظر تبدیل به چراهگاهی عفونی برای شتران و دام هایی شده که قوت غالب مردم این مناطق را تامین می کنند.

,

نیره قادری رییس شورای شهرستان سمنان در گفت وگو با خبرنگار شاخه طوبی در تشریح وضعیت بهداشتی نبودن محیط روستای دلازیان گفت: مدتی پیش از طریق مردم روستای دلازیان سمنان و چند تن از شترداران این منطقه مطلع شدم عده ای زباله های عفونی و بیمارستانی را در مکانی حوالی این روستا رها می کنند.

, شاخه طوبی,

وی در ادامه افزود: پس از اطمینان از صحت این ماجرا به طور جدی پیگیر شدیم تا هرچه سریع تر جلوی این فاجعه را بگیریم، در نهایت متوجه شدیم عده ای زباله های عفونی و بیمارستانی را از نقاط کشور، از تهران بگیر تا چهار محال بختیاری به سمنان می آورند و در مکانی حوالی این روستا رها می کنند.

,

رییس شورای شهرستان سمنان در کمال ناباوری متوجه شدیم این کار با اجازه معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران به شکلی غیر قانونی و بدون مجوز تنها با هماهنگی استانداری سمنان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: برای این کار باید با فرمانداری سمنان هماهنگ می شد در حالی که فرمانداری از این ماجرا کاملابی خبر بود.

,

قادری با اشاره به برگزاری جلسه ای با محوریت رسیدگی به وضعیت به وجود آمده با اعضای شورا، گفت:پس از انجام برنامه ریزی های لازم به سختی و با هماهنگی های بسیار جلسه با حضور فرماندار و نمایندگانی از سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و اداره منابع طبیعی سمنان برگزار کردیم.

,

وی با بیان اینکه در این جلسه عوارض خطرناک این عمل اعم از بیماری شترهای این ناحیه و در نهایت عقیم شدن و بیماری انسان ها  شناسایی شد، افزود: در نهایت صورت جلسه ای تهیه شد و مسئولان حاضر در جلسه تصمیم گرفتند ضمن غیرقانونی خواندن این عمل به طور جدی و قاطعانه از وقوع این رویداد جلوگیری نمایند.

,

رییس شورای شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان سمنان و تمامی روستاییان تقاضا دارم در صورت مشاهده  مشکلاتی از این دست بلافاصله به ما اطلاع دهند،ما قطعا پیگیری خواهیم کرد.

]
بی تدبیری سازمان محیط زیست به روستای دلازیان سمنان رسید این درحالی است که عده ای زباله های عفونی و بیمارستانی را از نقاط مختلف کشور به سمنان می آوردند و در حوالی مناطق روستایی رها می کنند.