زنان و دختران ما باید الگوی فاطمی داشته باشند / سیره عملی حضرت زهرا (س) راهکار بسیاری از مشکلات جامعه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمدپناهی در گفتگو با خبرنگار قومس، ضمن تبریک بمناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه (س) و روز زن بیان کرد: یکی از درخشانترین چهره های تاریخ اسلام حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار قومس,

وی با اشاره به اینکه زنان همواره سنگ زیر بنا و بنیادین اجتماعات بشری بوده و هستند گفت:  گرایشها، افکار، تمایلات و خواستهای زنان در اجتماع نیز منشا اثر و تحولات بزرگی بوده است.

, .,

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: گرایشات و خواست های آنها ، گاهی از سوی خود آنان به منصه ظهور و بروز رسیده و گاهی به جهت تاثیر انکار ناپذیر روحیات بانوان در بروز تحولات اجتماعی به دست فرزندان آنان و مردان اجتماع به تجلی نشسته است.

,

حجت الاسلام احمدپناهی با بیان اینکه قرآن کریم زن مومن را منشا و خاستگاه جامعه ایمانی و زن کافر را منشا و خاستگاه جامعه کفر معرفی کرده است گفت: زنان نه تنها نیمی از پیکره اجتماع انسانی را تشکیل می دهند، بلکه به مقتضای سمت مادری و مدیریت خانه ، منشا حضور یک نسل در جامعه انسانی خواهند بود و چنین است که زن مومن برابر با جامعه مومن و زن کافر به معنای جامعه کفر است.

, .,

وی اضافه کرد: در میان صفحات تاریخ می بینیم که وظیفه حفظ دین و پاسداری آن از گزند دشمنان و بدخواهان، بر دوش بانوانی سنگینی می کند که سند افتخار (بیان رسالات الهی) و (تبلیغ دین) را به نام خویشتن زده اند و حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر تمام خوبی های عالم هستی است.

,

امام جمعه موقت سمنان خاطرنشان کرد: بدون شک امامت حلقه اتصال نبوت است و حضرت فاطمه زهرا(س) برای تبیین موضوع مهم امامت تلاش فراوان کرده و گریه ها و ندبه های این بانوی بهشتی بالاترین فریاد و دفاع از مقام امامت و ولایت بوده است.

, .,

حجت الاسلام احمدپناهی با بیان اینکه شکی نیست که آنچه از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) راجع به خصائص و ویژگی های فاطمه (سلام الله علیها ) نقل شده است ، جز وحی الهی نمی باشد عنوان کرد:  محبّت کردن پیامبر به خاطر عاطفه و وابستگی خانوادگی و قومی نبوده است و آنچه بیان شده یا در عمل ظاهر کرده جز حقیقت نیست .

,

وی افزود: جایگاه و منزلت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) انقدر رفیع است که امروز همه زنان عالم با تاسی از آن بزرگوار به سعادت می رسند.

, .,

امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد: وظیفه امروز ما این است که این بزرگوار را آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی کنیم و زنان و دختران ما الگوی فاطمی داشته باشند تا درمقابل هجمه های شیطانی در امان باشند.

, .,

حجت الاسلام احمدپناهی بیان کرد: اگر راه و سیره فاطمی را آموزش دهیم فطرت پاک وجودی انسان، خود این مسیر را جذب می کند و به سر منزل سعادت خواهد رسید ولی باید آموزه های ما در راستای دستورات دین مبین و سیره فاطمی باشد.

, .,

وی ابراز کرد:  ما چنین شخصیتی را الگوی خود می‌دانیم و اگر در حال حاضر نیز دچار مشکلاتی هستیم و بانوان و دختران ما را آسیب‌هایی تهدید می‌کند و عاقبت خانواده‌ها در ابهام است، از ناحیه عدم اقتدا به حضرت صدیقه طاهره(س) است.

,

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) معلم عفاف است اظهار کرد:  این شخص که در دعا نیز همسایگان و دیگران را مقدم می‌دارد، کسی است  که در عین قرار داشتن در فشار اقتصادی و تنگدستی به اطعام دیگران می پرداخت.

,

حجت الاسلام احمدپناهی با بیان اینکه بسیاری فضائل دیگر که باید با مطالعه منابعی که در مورد ایشان هست، مورد توجه قرار گیرد گفت: سیره عملی حضرت زهرا(س) می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه ما را برطرف سازد.

,

وی در پایان تصریح کرد: نحوه ارتباط ایشان به عنوان یک حجت و یک بانوی با کرامت الهی با همسر و فرزندانشان و با جامعه و سایر مؤمنان امری است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد و در زندگی‌ها به کار گرفته شود تا جامعه ما جامعه‌ای فاطمی شود.

,

انتهای پیام/

]
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) را آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی کنیم، گفت: زنان و دختران ما باید الگوی فاطمی داشته باشند تا درمقابل هجمه های شیطانی در امان باشند.