مهمان نوازی و صداقت یزدی ها مثال زدنی است/ عاشق ترمه یزد هستم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، شهرستان یزد مرکز استان یزد بوده و در دره ای وسیع و خشک و محصور بین رشته کوههای شیرکوه و خرانق قـرار گـرفته اسـت. ایـن شهـر از شمال به شهرستان اردکان و از شرق به شهرستان بافق و از جنوب به شهرستان تفت و از غرب به استان اصفهان محدود گشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

این شهر از قرن پنجم رو به گسترش نهاد و اتابکان سهم به سزایی در آبادانی این شهر ایفا کردند. اکثر دانشمندان قرن هفتم و هشتم برای در امان ماندن از هجوم مغول این شهر را مرکز فعالیت خود قرار دادند. استان یزد به دلیل وجود آثار متعدد باستانی ازدیرباز همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و در فرصت هایی نظیر ایام عید میزبان سیل مشتاقان  اولین شهر خشت خام جهان بوده است.

,

به همین مناسبت لحظاتی پس از سال تحویل به انتظار یکی اولین میهمان نوروزی دیارمان نشستیم تا با وی دقایقی را به گفتگو بنشینیم.

,

آقای مسعودی یکی از اولین میهمان نوروزی یزد در سال جدید است که از آباده استان فارس به اتفاق خانواده به شهر و دیارمان قدم گذاشته است.

,

این گفتگویی صمیمی را از دست ندهید؛

,

این مسافر گفت: معمولا در سال چند مرتبه به بهانه های مختلف از گردش و تفریح تا درمان به یزد میام که البته تصمیم گرفتم ایام عید امسال را با خانواده در شهر زیبای یزد سپری کنم و از آثار با ستانی و تاریخی این شهر دیداری داشته باشم.

,

, ,

وی ادامه داد: با برخی ابنیه تاریخی یزد نظیر زندان اسکندر، اتشکده، مسجد جامع ،میدان امیرچقماق و باغ دولت اباد آشنایی  دارم و  قصد داریم  با خانواده  از این آثار و برخی اماکن دیگر هم دیدن خواهیم کرد.

,

مسعودی مهمان نوازی یزدی ها را عالی توصیف کرد و به هم استانی هایش توصیه کرد از یزد و آثار باستانیش حتما دیدار کنند.

,

وی در خصوص سوغات یزد هم اظهار داشت: از سوغات شیرینی های پشمک ،باقلوا و لوزها را دوست دارم و عاشق ترمه یزد هستم.

,

این هموطن شیرازی از یزدی ها برای بازدید از آثار باستانی و صنایع دستی آباده هم دعوت کرد و ابراز داشت: استان فارس نیز به مانند استان یزد از آثار و ابنیه تاریخی زیادی برخوردار است که شهر آباده هم از این آثار بی بهره نیست.

,

مسعودی از روستای خسرو وشیرین ،مجموعه کلاه فرنگی ،کاروانسرا ی ایزد خواست و تکیه صرافیان  به عنوان اماکن زیبای  دیدنی شهر خود نام برد و از یزدی ها خواست از این شهر بازدیدی داشته باشند.

,

وی همچنین گیوه دوزی  و منبت کاری را از صنایع دستی شاخص این شهر معرفی کرد .

,

, ,

مسعودی سال 95 را سالی خوب برای خود دانست و گفت: خدارا شاکرم که در این سال به واسطه شغلم توانستم به هم نوعان خدمت کرده و به آن ها کمک کنم.

,

این میهمان نوروزی در پایان  با آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران درسال جدید اظهار داشت: ازخداوند می خواهم سال جدید سالی پر از برکت و تندرستی برای خودم ،خانواده  و هموطنانم باشد وهمگی عاقبت بخیر شویم.

,

انتهای پیام/

]
این مسافر نوروزی گفت: با برخی ابنیه تاریخی یزد نظیر زندان اسکندر، اتشکده، مسجد جامع ،میدان امیرچقماق و باغ دولت اباد آشنایی دارم و قصد داریم با خانواده از این آثار و برخی اماکن دیگر هم دیدن خواهیم کرد.