کاشت ۲۰۰ اصله نهال در معابر روستایی برندق خلخال/ تصاویر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو ، همزمان با 4 فروردین روز طبیعت پاک روستای برندق با حضور جوانان عضو گروه دوستداران محیط زیست روستای برندق بیش از 200 اصله نهال در معابر برندق کاشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازناو,

همچنین با حضور اعضای این گروه در تمامی محلات روستا زباله ها جمع آوری و کرانه دو طرف رودخانه زال چایی و گلبندر چایی روستای برندق از حیث زباله پاکسازی شد.

,

در اقدامی دیگر از سوی اهالی دوستداران گروه محیط زیست برندق تصمیم گرفتند که در مراسمات ، وفیات و جشن های خود دیگر از لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف که باعث آلودگی محیط زیست روستا می شود استفاده نکرده و ظروف استیل را جایگزین این لیوان ها بکنند.

,

همچنین این گروه در روی پل زال چایی برندق با برپایی یک نمایشگاه با همکاری مدیر مدرسه و دانش آموزان این روستا 40 اثر نقاشی از طبیعت پاک این روستا را به نمایش عموم گذاشتند.

,

علی غفاری دبیر گروه دوستدارن محیط زیست برندق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ازناو شهرستان خلخال گفت: هدف اصلی از راه اندازی این گروه در شبکه اجتماعی و دعوت از جوانان برای همیاری در آبادانی روستا  فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت روستا است.

,

وی گفت: روستای برندق به لحاظ غنی بودن در حوزه زیست محیطی  و جانوری و گونه های نادر حیات وحش در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال قرار گرفته و اهمیت ویژه ای برای اهالی دارد.

,

وی افزود: این روستا با 450 خانوار  و بیش از 1800 نفر جمعیت یکی از روستای برزگ بخش خورش رستم و شهرستان خلخال است که در ایام نوروز نیز با حضور گردشگران این جمعیت به دو برابر تا سه برابر می شود.

,

صابر رضایی دهیار روستای برندق خلخال نیز در گفتگو با خبرنگار ازناو گفت: حضور اهالی و مهمانان در روستا یک ظرفیت عمده در ایام نوروز است و با حضور گردشگران ما این فرصت را غنیمت دانستیم و با جذب جوانان به این گروه و دعوت از آنان برای همت و همکاری برای پاکسازی محیط روستا موفق به این فعالیت مهم برای پاکسازی معابر شدیم.

,

رضایی از زحمات  گروه دوستداران محیط زیست برندق خلخال تقدیر و گفت: در کنار این گروه شورای اسلامی و اهالی نیز همت ویژه ای در ایام نوروز در روستا داشتند و درکنار عید دیدنی و صله ارحام ودید و بازدید ها نگاهی مهم به روستا داشتند که همه ساله در چهارم و پنجم فروردین روز پاک برندق نام گرفته و مردم همه ساله در این روز به نظافت روستا اهمیت می دهند.

,

دهیار روستای برندق از زحمات اداره محیط زیست شهرستان وهمکاران آنها در مشارکت با اهالی روستا در پاکسازی روستا تقدیر کرد .

,

تصاویر کاملی از پاکسازی روستای برندق در همین پایگاه منتشر خواهد شد.

,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

 انتهای پیام /

]
به همت گروه دوستداران محیط زیست برندق اصله نهال در معابر این روستا با حضور جوانان واهالی کاشته شد.