تقویت تولید داخلی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافذ آنلاین،محمد سعیدی فرماندار شهرستان ابوموسی با اشاره به نامگذاری سال جدید به «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تقویت تولید داخلی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است و باعث می شود حتی تحریم های ظالمانه دشمنان تأثیری بر زندگی مردم نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافذ آنلاین,

فرماندار ابوموسی اظهار کرد: هر سال در نخستین لحظات سال نو، مقام معظم رهبری در پیامی به عموم مردم ایران، با نام ‌گذاری سال جدید، مسیر حرکت یکساله ‌کشور را مشخص می‌کنند و پس از آن نیز، در نخستین سخنرانی خود در روز اول فروردین در حرم رضوی، به تبیین بیشتر آن می‌پردازند.
سعیدی افزود: میزان تولیدات یک کشور به عنوان یکی از ارکان اقتصادی هر کشور به شمار می رود از این رو خرید محصولات داخلی تولید شده در یک کشور موجبات دلگرمی تولید کنندگان داخلی و رونق بازارهای داخل کشور را فراهم می کند.
وی عنوان کرد: خرید کالای داخلی ضمن اینکه باعث می شود از بسیاری از آسیب ها در امان بمانیم، باعث تقویت تولید داخلی و حل مشکلات اقتصادی کشور می شود،  لذا انتظار می رود تمامی افراد اعم از مردم و مسئولین برای کاهش و حل مشکلات اقتصادی کشور از خرید تمامی کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد؛ امتناع ورزند.
فرماندار ابوموسی بیان کرد: تولید داخلی زمانی می‌تواند تداوم و قوام داشته باشد که مصرف کالاهای تولید داخلی اولویت پیدا کند و درواقع با مصرف هر کالای داخلی اشتغال رونق گرفته و از نرخ بیکاری کاسته می‌شود.
سعیدی افزود:یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته که بارها توسط ایشان مطرح شده، «مصرف کالای داخلی» است و در مناسبت‌های مختلف بارها توجه به مصرف کالاهای داخلی را مطرح فرموده و مورد تأکید قرار داده‌اند.
وی گفت: مقام معظم رهبری بر نقاط تولید و اشتغال در شعار سال 96 تاکید کردند و این مسأله گویای آن است که تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با توجه به این دو نقطه امری شدنی و در دسترس خواهد بود.
فرماندار ابوموسی با اشاره به تعریف اقتصاد مقاومتی؛ تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در شرایط فشار و تحریم نیز موجبات رشد و شکوفایی کشور را فراهم می‌سازد.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
فرماندار ابوموسی گفت: تقویت تولید داخلی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است و باعث می شود حتی تحریم های ظالمانه دشمنان تأثیری بر زندگی مردم نداشته باشد.