عامل اصلی کاهش ماندگاری گردشگر در نگین دارالارشاد چیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، با آغاز مسافرت ها در فصل نوروز استان اردبیل میزبان حجم وسیعی از گردشگران داخلی و خارجی است و از آنجا که بیش از 65 درصد این میهمانان از جاده سرچم به دارالارشاد وارد می شوند، شهر گیوی نیز به عنوان نگین دارالارشاد و اولین شهر در حاشیه جاده سرچم مهیای گردشگران و میهمانان نوروزی است.

, به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از , به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخب, ر,

اهالی خون گرم و فرهنگ پرور، مناطق بکر و دست نخورده و از همه مهمتر تجربه گردشگری سالهای گذشته این منطقه ثابت کرده است که گیوی میهمان پذیر ترین نقطه استان اردبیل است و با دارا بودن شرایط و امکانات جذب توریست جزء گردشگر پذیر ترین شهرستان های استان نیز محسوب می شود.

,

شهر گیوی استراتژیک ترین مناطق تاریخی، گردشگری و تفریحی را در خود جای داده است و همه ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران می باشد؛ ولی نکته قابل تامل و آسیبی که حوزه گردشگری این منطقه را متوجه خود کرده است؛ کاهش ماندگاری گردشگران می باشد. 

,

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی با وجود داشتن مناطق تفریحی و گردشگری بسیار زیاد و پذیرا بودن از انبوه مسافران در تمامی فصول سال، هنوز دارای یک هتل اقامتی در جذب گردشگر و توریسم نیست.

,

این درحالی است که ایام نوروز، شهر گیوی به عنوان نگین خطه دارالارشاد میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است اما به دلیل عدم اقامتگاه و یا هتل، مسافران و میهمانان نوروزی در این شهر در مدارس و خانه های مسافر اسکان داده می شوند که این نقص عامل اصلی کاهش ماندگاری گردشگر در این شهرستان است.

,

گیوی به‌ دلیل محرومیت اقتصادی، صنعتی و گردشگری در زیرساخت‌ها محروم مانده و دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری است، یکی از مواردی که به‌شدت مغفول مانده، توجه به ساخت فضاهای فرهنگی و رفاهی از جمله هتل می باشد.

,

این مهم ضعف بزرگی است و نبود متولی یا بخش خصوصی برای رسیدگی به وضعیت هتل سازی در این شهر بر طولانی شدن روند این مشکل دامن می‌زند؛ عدم استقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاران از شهر گیوی نبود امکانات رفاهی و تفریحی و ... است.

,

در طول تعطیلات تنها مکان ‌هایی از جمله مدارس آموزش‌ و پرورش، خانه های مسافر و یا سالن های ورزشی با هماهنگی برای اقامت مسافران در نظر گرفته می شود. 

,

با این وجود نمی‌ توان انتظار داشت که تغییر و تحول در حوزه گردشگری به سرعت رخ دهد، آنچه که یکی از معضلات عدم حضور گردشگر دراین شهرستان پر جاذبه می باشد، نبود هتل یا اقامتگاهی مناسب و عدم توجه به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

,

این کمبود و مشکل علیرغم اینکه در حوزه گردشگران و مسافران حس می شود در جشنواره ها، همایش و سمینارهای متعدد علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی نیز ملموس است که زیبنده این شهر تاریخی با پیشینیه فرهنگی نیست.

,

انتهای پیام/

]
ایام نوروز، شهر گیوی به عنوان نگین خطه دارالارشاد میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است اما آسیبی که در زمینه گردشگری متوجه این شهر شده است کاهش ماندگاری گردشگر می باشد.