افزایش۶۰ دلاری قیمت طلا در ۱۳ روز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا در لحظه انتشار خبر 2 دلار کاهش یافت و هر اونس از این فلز گرانبها به قیمت 1251 دلار و 8 سنت به فروش رفت. قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1250 دلار و 50 سنت و در بیشترین زمان به قیمت هزار و 255 دلار و 30 سنت به فروش رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته با 5 دلار کاهش همراه بود اما نسبت به یک سال گذشته افزایش 30 دلاری را نشان می‌دهد. قیمت طلا از 14 مارس که به هزار و 200 دلار رسیده بود، تا به امروز (طی 13 روز) افزایش نزدیک 60 دلار را تجربه کرده است.

,

براساس این گزارش امروز در بازارهای جهانی قمیت سایر فلزات گرانبها نیز روند کاهشی داشت به طوری که نقره با 7 سنت کاهش به قیمت 18 دلار معامله شد. فلزهای پلاتینوم و پالادیوم کاهش‌هایی به ترتیب 3 و 7 دلار داشتند و فلز رادیوم نسبت به روز گذشته ثابت بود.

,

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرمایه‌گذاران بخش طلا معتقدند هنوز برنامه کاهش مالیات و افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها آنچنان که ترامپ در کمپین‌های مبارزاتی وعده داده بود عملی نشده است.

,

فاصله گرفتن ارزش دلار از پایین‌ترین رقم چند هفته گذشته باعث شد که قیمت طلا امروز در مبادلات جهانی روند کاهشی به خود بگیرد. اگر چه طی 13 روز گذشته 2 عامل شفاف نبودن سیاست‌های اقتصادی ترامپ و افزایش جزئی نرخ بهره که نتوانست سرمایه‌گذاران بخش طلا را برای سرمایه‌گذاری تحریک کند افزایش 60 دلاری قیمت طلا طی 13 روز گذشته رقم زد.

,

«دانیل هانیس» تحلیلگر بانک ENZ می‌گوید: برنامه مالیاتی و طرح اصلاحات بیمه درمانی دونالد ترامپ به نتیجه نرسیده است و در آینده شاهد نوسانات کم قیمت طلا خواهیم بود تا اینکه سرنوشت سیاستی ترامپ مشخص شود.

,

پیش از این دونالد ترامپ در اعتراض به برنامه‌های درمانی اوباما طرح بیمه درمانی را مطرح کرده بود که تصویب نشد.

,

انتهای پیام/

]
در حالی که قیمت طلا طی ۱۳ روز گذشته به دلیل شفاف نبودن سیاست‌های اقتصادی ترامپ و نیز افزایش اندک نرخ بهره در این کشور تا ۶۰ دلار افزایش یافت، امروز فاصله گرفتن ارزش دلار از کمترین میزان چند هفته گذشته قیمت را ۲ دلار کاهش داد.