بیش از یک تن تلفات مرغ رها شده در شهرستان البرز معدوم شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر علی آقاجان‌نیا معلم رییس اداره‌ دامپزشکی شهرستان البرز در گفت‌و‌گو با ندای البرز ،اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده مبنی بر تخلیه غیر مجاز تلفات طیور، سریعا اکیپی از کارشناسان دامپزشکی به محل تخلیه‌ طیور تلف شده اعزام و مشاهده شد که در حدود یک تن تلفات طیور به صورت غیرقانونی در محلی که نزدیک منطقه‌ مسکونی بوده تخلیه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای البرز ،,

علی آقاجان‌نیا معلم افزود: کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان البرز با هدف پیشگیری از شیوع بیماری‌های طیور و جلوگیری از آلودگی‌های ثانویه با همکاری دهیاری روستای حصار خروان، اقدام به معدوم سازی تلفات کرده و سپس منطقه را ضدعفونی کردند.

,

رییس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: خوشبختانه با توجه به پایش‌ و نمونه برداری تصادفی از واحدهای پرورش طیور در حال حاضر آلودگی‌ به بیماری‌های فوق حاد تنفسی پرندگان در شهرستان وجود ندارد .

,

این مسوول در پایان تصریح کرد: علی‌ رغم معدوم‌سازی صورت گرفته، اداره‌ی دامپزشکی شهرستان البرز موضوع را پیگیری خواهد کرد تا افراد خاطی را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کند.

,

انتهای پیام/

]
رییس اداره‌ دامپزشکی شهرستان البرز گفت: بیش از یک تن تلفات مرغ رها شده در اراضی روستای حصار خروان واقع در شهرستان البرز، معدوم و ضد عفونی گردید.